UİB'DE GÜNDEM ‘E-İHRACAT'

01.03.2019

 

Bursa – Türkiye'nin genel sekreterlik bazında en fazla ihracata imza atan ikinci birliği konumunda olan Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), üyelerinin uluslararası arenadaki rekabet ve hareket edebilirlik seviyelerini geliştirmek amacıyla düzenlediği eğitim seminerlerine 'E- İhracat' konusuyla devam etti.

UİB organizasyonunda World E- Commerce Forum işbirliğiyle UİB Konferans Salonunda gerçekleştirilen programda alanında uzman isimler, E-İhracat hakkında bilinmeyenleri ve yapılması gerekenleri UİB üyesi firma temsilcilerine aktardı.

Aciliyet çağı…

Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren DHL Express Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan, artık aciliyet çağında olduğumuzu ifade ederek, “Neredeyse 24 saat uyumayan bir dünyada yaşıyoruz. Artık tüketiciler aldıkları ürünlerin kendilerine 'dün' teslim edilmesini istiyor” dedi.

2020 yılında sınır ötesi e-ticaret pazarının 1 trilyon dolara ulaşması beklendiğini söyleyen Özsan, her şeyin talebe dayalı olduğu bir dönemde özellikle büyümelerin yüzde 25 oranında gelişmekte olan pazarlarda gerçekleşeceğini dile getirdi.

Boğaç Özsan: “Talebe yönelik teslimat önem kazanıyor”

Önümüzdeki dönemde hızlı havayolu dağıtım kanalları ile dağıtım yapılan her iki üründen birinin e-ticarete ait olacağını kaydeden Boğaç Özsan, "Pazarlama karmasının 4P'sinden olan dağıtım, elbette ürün ve fiyatlandırma kadar önemli.  Yeni jenerasyonla beraber 1.6 milyar mobil kullanıcının olduğu günümüzde, 'talebe yönelik teslimat'  her geçen gün daha da önem kazanıyor” şeklinde konuştu.

Talebe yönelik teslimatı tüketicinin, ürünü istediği yerde kendi belirlediği zaman diliminde alabileceği bir teslimat yöntemi olarak açıklayan Özsan, bu teslimat yöntemi ile şirketlerin rekabet avantajı yakalayabileceğini belirtti.

Amazon örneği…

Türkiye'de birçok firmanın e-ticarete geçtikten sonra başarıya ulaştıklarının altını çizen World E-Commerce Forum CEO'su Ömer Nart ise, e-ticarete geçmeyen firmaların da bir an önce treni yakalaması gerektiğini dile getirdi. Dünya üzerinde e-ticaret ve e-ihracatın payının hızla arttığını da hatırlatan Nart, "Amazon'un 2017'deki cirosu yaklaşık 190 milyar dolar. ABD'nin e-ticaret pazar büyüklüğü ise 453 milyar dolar. ABD'de e-ticaret pazarının yüzde 45'i Amazon'dan geliyor." diye konuştu.

Yarım gün boyunca devam eden ve E-İhracat Nedir?, Pazar Yeri Entegrasyon çözümleri, İhracat Yazılım Teknolojileri, E-İhracat Devlet Teşvikleri, İhracat'ta Dijital Pazarlama ve E-İhracatta Başarı Hikayeleri gibi konuların ele alındığı programda Ayensoft CEO'su Enis Arslanoğlu, E-İhracat Yazılım Teknolojileri'nden Utku Kumral, Keynes Yönetimi Teşvik Danışmanı Ahmet Emre Bükücü, World E- Commerce Forum Eğitim Direktörü Orxan Isayev, COMIO Dijital Pazarlama Kurucu Ortağı Mustafa Sönmezay, Safamerve Genel Müdürü Ömer Balkaya ve E-Bebek E-Ticaret Direktörü Emre İlban katılımcılara E-İhracatla ilgili çeşitli sunumlar yaptı.

 

İlgili Fotoğraflar