İHRACAT KG FİYATINI 20 DOLARA ÇIKARAN UHKİB, YÜKSEK KATMA DEĞERİN ADRESİ OLDU

UHKİB Başkanı Şankaya: "Mart ayı ihracatında yüzde 20'lik artış yakaladık”

İhracat kg fiyatını 20 dolara çıkaran UHKİB,

yüksek katma değerin adresi oldu

Uludağ Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), mart ayında ihracatını yüzde 20 artırarak 52,2 milyon dolarlık ihracata imza attı.

Birliğe üye firmaların ihracat kilogram fiyatını yaklaşık 20 dolara yükselttiğine dikkat çeken UHKİB Başkanı Şenol Şankaya, "Türkiye'nin ihracatta hedeflediği yüksek katma değerin adresi olduk. Dünyada modaya yön veren İtalya, Fransa gibi ülkelerle yarışıyoruz" dedi.

Uludağ Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), Türkiye ihracatına mart ayında güç kattı. Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün mart ayı ihracatında yüzde 1,8 oranında artışın yakalandığı dönemde, UHKİB ise ihracatını yüzde 20 oranında artırarak önemli bir başarıya imza attı. Birlik olarak mart ayında 52,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini belirten UHKİB Başkanı Şenol Şankaya, "Türkiye genelinde hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yüzde 1,8 artış ile 1 milyar 537 milyon dolar olarak gerçekleşti. Birlik olarak ihracatımızı yüzde 20 artırarak Türk hazır giyim ve konfeksiyon ihracatına yüzde 3'lük katkı sağladık” diye konuştu.

Erkek dış giyimde yüzde 179'luk artış

UHKİB ihracatında meydana gelen yüzde 20'lik artışta etkili olan ürün grupları ve ihracat pazarları hakkında bilgi veren Şankaya, şöyle konuştu: "Bayan dış giyim ihracatında görülen yüzde 9'luk, bay dış giyim ihracatında görülen yüzde 179, ev tekstili ihracatında görülen yüzde 8'lik artış bu ayki başarımızın meydana gelmesinde etkili olan ürün gruplarımız oldu. Mart ayında İspanya'ya yüzde 102'lik, Belçika'ya yüzde 87'lik, Fransa'ya yüzde 29'luk, Irak pazarında ise yüzde 52'lik artış yakaladık. İhracat pazarlarımızdaki yükselişimiz üyelerimizin yüzünü güldürdü.”

"Türkiye'nin hedeflediği yüksek katma değerin adresi olduk”

Şankaya, mart ayında Türkiye genelinde sektörün ürünleri 14,52 dolardan ihraç ettiğini, UHKİB'e üye firmaların ise ihracat kilogram fiyatını aynı dönemde yaklaşık 20 dolara yükselttiğine dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Birlik olarak, Türkiye'nin hedeflediği yüksek katma değerin adresi olduk. Dünyada modaya yön veren İtalya, Fransa gibi ülkelerle yarışıyoruz. Hazır giyim ve konfeksiyonda Türkiye algısını güçlendirdik.”

Bay ve bayan dış giyimde yükselen pazar İspanya oldu

UHKİB mart ayı verilerine göre mal grupları bazında bayan dış giyim ihracatı yüzde 9 artışla 28 milyon 95 bin dolar olurken, bay dış giyim ihracatı yüzde 179 artışla 5 milyon 475 bin dolar, suni-sentetik ev tekstili ise yüzde 8 artışla 5 milyon 321 bin dolar olarak gerçekleşti. Bayan dış giyimde en büyük pazar İspanya'ya ihracat yüzde 74, bay dış giyim ihracatında İspanya'ya yüzde 273 ve Belçika'ya yüzde 348, suni sentetik ev tekstilinde en büyük pazar olan Polonya'ya ihracatta yüzde 127 artış yaşandı.