Merkez üssü Kahramanmaraş olan ve 11 ili sarsan depremlerde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyoruz. Uludağ İhracatçı Birlikleri olarak üye firmalarımızla birlikte afet bölgesine yönelik başlattığımız yardım çalışmalarımızla depremzedelerin yanındayız.
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|
OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ YÜZDE 22 ARTIŞLA BU YILA YİNE LİDER BAŞLADI
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotiv endüstrisinin ocak ayı ihracatı geçen senenin aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 22 artışla 2,7 milyar dolar oldu. Otomotiv tarihindeki en yüksek ocak ayı ihracatına ulaşan ve yine lider olan sektör, ülke ihracatından da yüzde 14 pay aldı.
|
OTOMOTİVDE ALMANYA'YA İHRACAT HEDEFİ 5 MİLYAR DOLAR
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), yılda yaklaşık 250 milyar Euro otomotiv ihracatı yapan Almanya ile sektörel ticari ilişkileri geliştirmek amacıyla “Almanya'ya Otomotiv İhracatında Yeni Fırsatlar” başlıklı bir seminer düzenledi. Alman OEM ve Tier1 şirketlerinin Türk tedarikçilerden beklentilerini ve tedarik süreçlerinde proje yaklaşımının öneminin ele alındığı seminer, OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik'in ev sahipliğinde Münih Ticaret Ateşesi Ali Bayraktar ile birlikte ZF, TUV Rheiland ve entegratör ASN Danışmanlık / Do-It firmasından yetkililerin katılımıyla gerçekleştirildi.
|
OCAK AYI YÖNETİM KURULU TOPLANTISI
OİB Başkanı Baran Çelik ve Yönetim Kurulu Üyeleri, yılın ilk toplantısında bir araya geldi. Toplantıda 2022 yılını %5,7 artışla 31 milyar dolara ulaşan otomotiv endüstrisi ihracatı hakkında genel bir değerlendirilme yapıldı. Sektörün 2023 hedefleri, küresel ticarette devam eden mevcut koşullar ve olası etkileri ile OİB’in gerçekleştirmesi planlanan proje ve etkinlikleri ele alındı. Toplantı sonunda Yönetim Kurulu Üyeliği’ni İrfan Sarıcı’ya devreden Sinan Alp Osmanoğlu’na hizmetlerinden dolayı günün anısına Başkanımız Çelik teşekkür plaketi takdim etti.
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|
JAPONYA FİZİKİ TİCARET HEYETİ 27-30 MART’TA YAPILACAK
T.C. Ticaret Bakanlığı ve TİM koordinasyonu ile Birliğimiz organizasyonunda 27-30 Mart 2023 tarihleri arasında Japonya’ya yönelik tüm sektörleri kapsayan genel nitelikli Fiziki Ticaret Heyeti gerçekleştirilecek olup, Tokyo şehrini kapsayacak söz konusu organizasyonda Japonya'dan iş insanlarının davet edileceği nitelikli iş görüşmelerinin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|
AB KAMYON PAZARI TRENDLERİ 2023
Avrupa’da kamyon talebi, makroekonomik arka planın daha az destekleyici olmasına ve 2022 yılının ikinci yarısında yavaşlayan taşımacılık faaliyetine rağmen yüksek olmaya devam ediyor. Küresel tedarik zincirlerinin kırılganlığı ve Çin'in sıfır Kovid politikasından vazgeçmesinin ardından Çin'de gelişen durum göz önüne alındığında, kısa vadede arz yönlü sorunlar yeniden baş gösterebilir. Diğer taraftan, geçtiğimiz yıl boyunca Avrupa'daki kamyon pazarı eğilimleri, Batı Avrupa ile diğer AB pazarları arasında çarpıcı bir eşitsizlik göstermiştir.
|
KUZEY AMERİKA’DA DEĞİŞEN ÜRETİM ORTAMI
Kuzey Amerika Hafif Araçlar üretim ortamı değişiyor ve bölgenin araç üretme kabiliyetinde büyük bir artış görülmesi bekleniyor. Kuzey Amerika Hafif Araç (LV) üretim ortamında, araçların ne, nerede ve nasıl üretildiğini ve nihayetinde bölgesel ekonomileri, tedarik zincirini, işçiliği ve benzer şekilde tüketicileri etkileyebilecek büyük bir değişim yaşanıyor. 2018 gibi yakın bir tarihte, Kuzey Amerika Hafif Araç üretim kapasitesi 88 fabrikada yaklaşık 21 milyon araç olarak gerçekleşti. Ancak bundan sadece 5 yıl sonra, bu sayıların 25 milyondan fazla araca ve 108 fabrikaya ulaşması bekleniyor.
|
GÜNEY AMERİKA'DA OTOBÜS ENDÜSTRİSİNİN KAÇINILMAZ DÖNÜŞÜMÜ
Düşük hız, düşük verimlilik ve trafik sıkışıklığı gibi sorunlar Güney Amerika'daki şehirlerde yaygındır. 12 milyondan fazla nüfusuyla Sao Paulo, bölgenin en büyük şehridir ve hareketlilik girişimleri için bir rol model haline gelmiştir. Sao Paulo, 13.800 araçlık bir otobüs filosuna sahiptir ve yavaş yavaş hareketlilik sektöründeki pilot projeler için bir merkez haline gelmektedir. Geleceğe bakıldığında ise yeni girişimlerin iklim ve çevreye odaklanması muhtemeldir.
|
AB AĞIR KAMYON FİLOSU
Rakamlar, 2025'te Euro VI ağır kamyonların AB filosunun neredeyse %58'ini oluşturacağını gösteriyor. Ancak Euro VI öncesi araçlar (2013'ten önce satılanlar) ağır kamyon filosundan kaynaklanan toplam NOx emisyonlarının %77'sine katkıda bulunacak. Bu nedenle, AB yollarında çok sayıda olan Euro VI öncesi ağır kamyonları hedefleyen filo yenilemesi, hem kirletici madde, hem de CO2 üzerinde en büyük etkiye neden olacaktır.
|
BASINDA BİZ
Kamuoyu ile paylaştığımız haberler, basında oldukça yankı buluyor. Tümüne bu linkten bakabilirsiniz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|