UHKİB, ALMANYA PAZARINI MASAYA YATIRIYOR

02.06.2022
  • UHKİB, ENDÜSTRİ 4.0'LA AB PAZARINDAKİ YERİNİ SAĞLAMLAŞTIRIYOR
  • UHKİB, ÜYELERİNİ ENDÜSTRİ 4.0'A HAZIRLIYOR

Üyelerini, hayata geçirdiği Ur-Ge projesiyle Endüstri 4.0'a  hazırlayan Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB),  'Sanal Yurtdışı Pazarlama Faaliyeti' programı kapsamında Almanya hazır giyim sektörünü masaya yatırıyor.

UHKİB,  4 gün sürecek olan ve Almanya hazır giyim ve konfeksiyon pazarını inceleyen 'Sanal Yurtdışı Pazarlama Faaliyeti' programının açılışını düzenlediği webinar ile  yaptı.

T.C. Ticaret Bakanlığı desteği ve TİM işbirliği ile hazır giyim sektörünün gelişmesi hedefiyle hayata geçirilen ''Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektöründe Endüstri 4.0 Entegrasyonu'' Ur-Ge projesi sanal yurt dışı pazarlama programı kapsamında kümede yer alan 9 Türk firmasının katılımıyla  4 gün sürecek. 1-2 Haziran 2022 tarihlerinde ise 9 firma ile Alman firmalar arasında ikili iş görüşmeleri yapılacak ve proje ITA Aachen Enstitüsü sanal ziyareti ile sona erecek.

Ur-Ge projesinin sanal yurt dışı pazarlama webinarının açılışında konuşan Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir, Endüstri 4.0 teknolojisinin çok sayıda avantaj sağladığına dikkat çektiği konuşmasında, Ur-Ge projesi ve faaliyetleri hakkında bilgiler paylaştı.

UHKİB Başkanı Gündemir, “Sanayi 4.0'ın dokunduğu her alanda değişimler yaşanıyor. 2021 yılında ihracatımızı yüzde 32 artışla 970 milyon dolar ulaştırarak tüm zamanların rekorunu kırdık. Ayrıca 2021 yılında hazır giyim ve konfeksiyon sektörü de yüzde 18 artışla 20 milyar 250 milyon dolar oldu. Aynı dönemde sektörümüz 18.5 milyar dolar dış ticaret fazlası verdi. Dış ticaret fazlası verme kriteriyle Türkiye'nin lider sektörü konumundayız. Birliğimizin ihracattaki kilogram başı 17 dolarken, biraz daha alt gruplara indirdiğimizde 30 -40 dolara kadar çıkıyor. İhracatımızın yüzde 70'ini Avrupa Birliği'ne yapıyoruz.  Bu  yönden yakın coğrafyamıza taşıdığımız üretimimizin ve ticaretimizin daha dijitalleşmesi, teknolojiden yararlanması  için de odağında teknolojinin olduğu projelerimizden biri olan ''Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektöründe Endüstri 4.0 Entegrasyonu'' Ur-Ge projesinde  birlikteyiz.  AB'de edindiğimiz yerimizi  teknoloji ile destekleyecek olan projeyle sağlamlaştırmak hedefindeyiz. Yakın zamanda oyunun kurallarını değiştirecek olan online iletişim kanallarının  tasarımına uygun,  üretimde izlenebilir verilerle desteklenen yeni bir yapının müşteriyle ortak çalışma platformu oluşturarak  hayata geçmesini sağlamalıyız. Ancak bu şekilde pazardaki gücümüzü gelecek  yıllarda da koruyabileceğimizin inancındayız. Üretim, müşteri ilişkilerinin kısaca iş enformatiğine yatırım yapan şirketlerin başarılı olduğu aşikar. Bu dönüşüm değişim karşısında hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün kayıtsız kalması söz konusu olamaz. Birlikte öğrenme ve başarma anlayışı ile UHKİB bir bütün halinde hareket ediyor.” dedi.

Bilgilendirme webinarına video  gönderen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yönetim Kurulu Başkanı  İsmail Gülle de, “Sektörümüzün rakamlarında oldukça başarılı rakamlara şahit oluyoruz. Ocak-Nisan dönemlerinde hazır giyim sektörünün ihracatı yüzde 19 artışla 7.5 milyar dolara ulaştı. UİB bünyesindeki ihracatçılarımız da 435 milyon dolarla katkı sundu. Bu başarılara imza atan herkesi kutluyorum. Pandemi sonrası dönemde küresel tedarik zincirinde önemli değişimlere gidildi. Üretimde bazı kesilmeler de oldu. Fakat Türkiye, tüm zorluklara rağmen üretimi ve ihracatı aksatmayarak dünyada güvenilir bir liman olarak öne çıktı. Hazır giyim sektörümüzün tedarik sürecindeki değişimden elde ettiği  değeri ise 2.5 milyar dolar olarak hesapladık. Şimdi bize düşen bu fırsatları değerlendirmek. Bu anlamda firmalarımızı uluslararası pazarlara taşıyan Ur-Ge projelerimiz de çok önem arz ediyor. Firmalarımızı Almanya'ya taşıyan projenin hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu.

Almanya'daki eyaletlerin pazar fırsatları, ticari  işleyişi hakkında UHKİB üyelerine bilgi veren T.C. Düsseldorf Ticaret Ataşesi İrem Ekmekci Konuk, Almanya'nın dünyanın dış ticaret fazlası veren ikinci ülkesi konumunda olduğunu  belirtirken birçok fırsatı  da sunduğunu ifade etti.

Öte yandan webinar sunumları gerçekleştiren Tekstil ve Moda Derneği (Gesamtverband Textil und Mode) Dış Ticaret Sorumlusu Ralph Kamphöner ve Aachen Teknik Üniversitesi Endüstri 4.0 Merkezi Yöneticisi Bülent Tiz ile Kiğılı Almanya Direktörü Kerem Bul ise dış ticaret, Almanya'daki hazır giyim sektörünün durumu, yatırım imkanları, Almanya'daki tekstilin gelişimi  ve Endüstri 4.0 ile olan ilişkisi hakkında bilgiler paylaştılar.

Almanya Hazır Giyim ve Konfeksiyon Pazarı Bilgilendirme Webinarı'nın ardından üyeler Bosch'nin yöneticilerinin Endüstri 4.0 entegrasyonu kapsamında hayata geçirdiği üretim bandı ve dijitalleşme sürecindeki tecrübelerini içeren sanal bilgilendirme sunumlarını içeren toplantıya katıldı.

İlgili Fotoğraflar