Seminere katılım ücretsiz olup; seminere katılmak isteyen üyelerimizin kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Kayıt yaptıran üyelerimize seminerimizden bir gün önce mail adreslerine katılım linki gönderileceğinden, üyelerimizin mail adreslerini doğru girmeleri önem arz etmektedir.
Eğitim Programı
Araştırma ve İçgörü: Pazar Araştırma İle Veriye Dayalı Karar Verme
AMAÇ
Veriye dayalı karar verme alışkanlığı, verinin her yerden aktığı ve markaların “veri zehirlenmesi” ile karşı karşıya kaldığı günümüzde daha da kritik öneme sahip olmaya başladı.
Özellikle “temiz” verinin bilimsel çerçevede toplanıp analiz edilmesi ve yorumlanması, veriden stratejiye ve aksiyona dönüşün olmazsa olmaz unsurlarıdır. Bunun için marka yöneticilerinin bilimsel araştırma yöntem ve türlerine aşina olması gerekir. Bu sayede pazarda yaşanılan farklı sorunlara araştırma yoluyla çözüm bulmak mümkün olacaktır.
Bu eğitimde sadece temel araştırma kavram ve metotlarına değinmiyoruz. Aynı zamanda veriye dayalı karar verme kültürünün son 20 yılda geçirdiği dönüşümü de gözler önüne seriyor olacağız.
İÇERİK
- Araştırmacının Temel İlkeleri
- Data stratejisinin kurgulanması
- Data stratejisinden değer stratejisine dönüşüm
- İçgörü ile sağduyu arasındaki farklar
- Geleneksel Araştırma Yöntemleri
- Markanın ihtiyacına göre doğru araştırma tekniği seçimi
- Kalitatif araştırma yöntemi ve veri toplama teknikleri
-
- Fokus gruplar
- Derinlemesine görüşmeler
- Eşlikli alışveriş
- Katılımcı gözlem
- Günlük yöntemi
- Dijitalleşen dünyada dijital yöntemler
-
- Kantitatif araştırma yöntemi ve veri toplama teknikleri
-
- CAPI
- CATI
- CAWI
-
- Araştırmada örneklem ve temsiliyet
- Temel araştırma türleri ve uygulama yöntemleri
-
- Kimlik ve konumlandırma araştırmaları
- Marka sağlığı analizleri
- Tüketici segmentasyonu
- Müşteri memnuniyet analizleri
- Tutum kullanım araştırmaları
- Pretestler
-
- Pazar araştırmalarıyla alınan doğru ve yanlış kararlara örnekler
- Nöro-Dijital Çağ
- Nörobilimin ana varsayımları
- Pazarlama dünyasında nörobillimsel uygulamalara örnekler
- Data Science Devrimi
- Dijital ayak izi ve tüketici hedefleme
- Yatırım performans analizleri
-
- MMM ve Müşteri Yolculuğu Optimizasyonu
- Attribution Modeli
- Sepet analizleri
- Churn analizleri
-
- Modelleme ve Forecasting