Eğitimler

Dış Ticarette Kültürel İlişkiler, Kültür Farklılıkları



19 Şubat 2025, Çarşamba
14:00 - 16:00

Eğitim Hakkında

Seminere katılım ücretsiz olup; seminere katılmak isteyen üyelerimizin kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Kayıt yaptıran üyelerimize seminerimizden bir gün önce mail adreslerine katılım linki gönderileceğinden,  üyelerimizin mail adreslerini doğru girmeleri önem arz etmektedir.

Eğitim Programı

Günümüzde küreselleşme, iş dünyasını daha da entegre hale getirerek uluslararası ticaretin önemini artırmıştır. Ancak, farklı coğrafyalardan gelerek bir araya gelen işletmeler, karşılaştıkları kültürel farklılıklarla başa çıkmak zorunda kalmaktadırlar. Dış ticarette kültürel farklılıkları etkili bir şekilde yönetmek, başarılı bir iş stratejisi oluşturmanın temel taşlarından biridir.

Bu düşünceye paralel olarak Dış Ticarette Kültürel İlişkiler ve Kültürel Farklılıklar eğitim programı, iletişimde etkinlik, empatik karar verme süreçleri, müşteri memnuniyetinde yaratıcılık, hukuki-etik uyum ve kültürel farklılıkları yönetme stratejilerine odaklanmaktadır.

Başarılı bir dış ticaret stratejisi oluşturmak ve sürdürmek için kültürel çeşitliliği kucaklamak, küresel pazarda

rekabet avantajı elde etmenin anahtarıdır. Dolayısıyla Dış Ticarette Kültürel İlişkiler ve Kültürel Farklılıklar eğitim programında farklı kültürleri iletişim ve karar verme süreçleri boyutunda yakından inceleyen Lewis modeli esas alınır.

Program Kazanımları

 

 

 

İletişimde Etkinlik

  • Farklı dil, kültür, inanç ve değerler sistemlerini doğru anlama becerisini geliştirmek
  • Kültürlerarası anlayışı derinleştirmek
  • Farklı kültürlerle kurulan etkili iletişim ile işbirliği ve uyumu arttırmak

1

 

 

Karar Verme

Süreçlerini Anlama

  • Farklı kültürlerin aynı konuya farklı perspektiften bakma modellerini anlamak
  • Karar verme sürecini etkileyen kültürel dinamikleri anlamak ve yönetmek
  • Kararların ve taleplerin altında yatan kültürel etkenleri doğru yorumlamak

2

 

 

Müşteri İlişkilerinde Yaratıcılık

  • Farklı kültürlerin nihai tüketici beklentilerine uygun ürün ve hizmet geliştirmek
  • Kültürel pazarlama (Culmar) tekniklerini öğrenmek ve iş süreçlerine adapte etmek
  • Kültürler arası ilişkisel pazarlama yetkinliğini geliştirmek

3

 

 

Farklı Kültürlerin Etik Anlayışları

  • Lineer kültürün etik anlayışı ve güven faktörlerini anlamak
  • Reaktif kültürün etik anlayışı ve güven faktörlerini anlamak
  • Multiaktif kültürün etik anlayışı ve güven faktörlerini anlamak

 

Eğitim Modülleri

 

Teorik İçerik

 

Örnekler

 

 

 

Kültürler Arası Farklılılar ve İletişim Modelleri

  • Richard Lewis kültür modelinin incelenmesi
  • Üç kültür grubu ve müzakere

yaklaşımları

 

  • Bridgestone ve Novo Nordisk kültürel

uyum örneği

 

 

 

 

 

Farklı Kültürlerle İşbirliği Başlatma ve Sürdürme

 

  • Türk kültürünün güçlü ve zayıf yönleri
  • Globalleşen pazarda Türk kültürünün güç alanları
  • Farklı kültürlerle ilk ilişki ve iletişimi başlatma

 

 

  • “Çin’den alınan hidrolik sistemin Türkmenistan’a satışı” vaka örneği

 

 

 

 

Farklı Kültürlerin Değer Algısı

 

 

  • Farklı kültürlerin değer bileşenleri
  • Rekabet ortamında kültür yönetimi ve

kültürel uyumun önemi

 

 

 

  • Değer bileşenleri haritası analiz

 

 

 

 

Müşteri İlişkileri Yönetiminde Kültürel Farklılıklar

 

  • Önyargılar ve varsayımlarla baş etme
  • Farklı kültürlerle ilişkisel pazarlama

yönetimi

  • Kültürel engelleri tanıma ve ortadan kaldırma

 

 

 

  • Kapanış ve soru-cevap oturumu

 

 

 
   

 

 

 

 

Kayıt Olun


Bizi Takip Edin

Eğitimlerimiz ile ilgili haberleri sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilir, güncel bilgilere erişebilirsiniz.