Eğitimler

Pazarlama Problemlerinde Veriye Dayalı Çözümler



26 Şubat 2025, Çarşamba
14:00 - 16:00

Eğitim Hakkında

Seminere katılım ücretsiz olup; seminere katılmak isteyen üyelerimizin kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Kayıt yaptıran üyelerimize seminerimizden bir gün önce mail adreslerine katılım linki gönderileceğinden,  üyelerimizin mail adreslerini doğru girmeleri önem arz etmektedir.

Eğitim Programı

Pazarlama Problemlerine Veriye Dayalı Çözümler Eğitimi

 

AMAÇ

Türkiye’nin bankalar dışındaki en değerli 5 markası, uzun yıllar önce yurt dışına açılmış ve ülkemizin gururu haline gelmiş ihracatçı markalardır[1]. Bununla birlikte, ister geleneksel ister online kanallar üzerinden yurtdışına açılan büyük veya küçük markaların sayısı her sene hızla artmaktadır.

Elbette bu gurur verici büyüme, beraberinde çok ciddi bir rekabeti de getirmektedir. Ne de olsa Türkiye’nin yanında gelişmekte olan birçok ülke için benzer trendleri görebiliriz. Bu durum, hali hazırda kısıtlı kaynaklarla yurt dışı yatırımlarını şekillendiren ihracatçılarımız için veriye dayalı karar vermenin önemini artırmaktadır.

Bu eğitimde sıkça karşılaşılan pazarlama problemlerini tanımlayacağız. Bununla birlikte, veriye dayalı olarak hangi analitik araçların bu pazarlama problemlerine karşı karar verme mekanizmalarımızı zenginleştirecebileceğini tartışacağız. Böylece veriye dayalı bir şekilde daha güvenli ve kazançlı kararlar vermek mümkün olacak.

İÇERİK

  1. 2025 Dünya Panoraması: Tehditler ve Fırsatlar
    • Dünya pazarlarında durgunluk rüzgarı
    • Global göstergeler ve trendler
    • Siyasi konjonktür ve ticari yansımaları
  2. Temel Araştırma Metot ve Teknikleri
    • Kalitatif, kantitatif ve nörobilimsel teknikler
  3. Doğru Pazar Seçimi
    • Pazarın temel göstergelerini analiz edebilmek
    • Pazar fırsatları ve boşluklarının belirlenmesi
    • Pazar trendleri ve dönüşümler
    • Pazar analizlerinde kullanılan farklı veri kaynakları
  4. Partner Seçimi ve Rekabet Analizi
    • Pazardaki oyuncuların temel konumları
    • Öne çıkan markalar ve rekabet güçleri
  5. Hedef Kitle Analizleri
    • Ürün bazlı hedef kitle analizleri
    • Hedef kitlenin demografik, sosyo ekonomik ve kültürel özellikleri
    • Hedef kitlenin tüketim alışkanlıkları ve trendleri
    • Kültürel bariyerlerin tespiti ve çözüm yollarının belirlenmesi
  6. Kanal ve Konumlandırma Stratejileri
    • Pazarda öne çıkan kanalların belirlenmesi
    • Dijitalleşme trendleri ve sonuçları
    • Marka ve kanalların yatırım stratejileri

 

Kayıt Olun


Bizi Takip Edin

Eğitimlerimiz ile ilgili haberleri sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilir, güncel bilgilere erişebilirsiniz.