"ÇİN PAZARINA SINIR ÖTESİ E - TİCARET YOLUYLA NASIL GİRİLİR?” SEMİNERİ

15.10.2020

 

Ticaret Bakanlığı'nın destekleri ve Guangzhu Ticaret Ateşeliği'nin organizasyonuyla düzenlenen Markalar Çinde Nasıl Başarılı olur toplantısı, Alibaba Grup T-MAL L Avrupa İş Geliştirme Başkanı Andreas Kershner, ihracatçı birlik başkanları ve üyelerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi

Türk ihracatçılarına Çin'deki online satış fırsatları hakkında bilgi veren Kershner, Çin'deki tüketici beklentilerini de ihracatçılarımıza aktardı. Çin'in 800 milyon internet kullanıcısıyla dünyanın en büyük online market ve dünyanın en büyük 2. ithalatçısı olduğunu söyleyen Kershner, “Avrupa'da bu sayı 743 milyon, ABD'de 327 milyon civarında. Bu kadar büyük bir pazarda Türk ihracatçılarının da ürünleriyle yer alması için iş birliklerine hazırız” dedi.

Alışverişin Çin'de artık bir eğlence sektörüne dönüştüğünü söyleyen Kershner, Çin pazarındaki beklentileri, ihtiyaçları iyi analiz etmek gerektiğini belirtti ve ihracatçıların sorularını cevapladı.

Toplantıda konuşan ve Türk evtekstili sektörü hakkında bilgi veren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Türkiye dünyanın en büyük 4. evtekstili ihracatçısından birisidir. 2019 yılında toplam 2,6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Bu rakamları daha ileri taşıyabilmek için Çin ile de uzun süreli iş birlikleri gerçekleştirmek istiyoruz” dedi.

Çin'in en büyük ev tekstili ihracatçısı ve en büyük 2. ev tekstili ithalatçısı olduğunu söyleyen Pınar Taşdelen Engin, “Çin sektör için çok önemli. Bu yüzden başta Intertextile Shanghai Home Textile Fuarı olmak üzere Çin ile ilişkileri güçlendirecek etkinliklere katılıyoruz. 2007 yılında Çin'e gerçekleştirdiğimiz 2 milyon dolarlık ev tekstili ihracatını bu yıl 15 milyon dolara kadar çıkardık. Amacımız Çin pazarında kendi markalarımızla kalıcı olmak ve iki ülke arasındaki ticaret ilişkilerini geliştirmek“ diye konuştu.

İlgili Fotoğraflar