E-TİCARET İLE TÜRKİYE İHRACATI ARTACAK

UİB, Ekonomi Bakanlığının e-ticarete yönelik teşviklerini anlattı

Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), ihracatta sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve yeni pazarlara açılmak için büyük önem taşıyan e-ticarete yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla bilgilendirme semineri düzenledi.

İlki Alibaba.com iş birliği ile düzenlenen İhracatta E-Dönüşüm seminerinde, Ekonomi Bakanlığının firmaların uluslararası piyasalara yönelik faaliyet gösteren e-ticaret sitelerine yapacakları üyelik giderlerinin yüzde 80'inin üç yıl boyunca destekleneceği vurgulandı. 

Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), ihracatta sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve yeni pazarlara açılmak için büyük önem taşıyan e-ticarete yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla bilgilendirme semineri düzenledi. UİB üyelerinin katıldığı İhracatta E-Dönüşüm semineri, Ekonomi Bakanlığının devlet yardımları uygulamaları ekseninde Alibaba.com iş birliğiyle düzenlendi. Seminerde Ekonomi Bakanlığının firmaların uluslararası piyasalara yönelik faaliyet gösteren e-ticaret sitelerine yapacakları üyelik giderlerinin yüzde 80'inin üç yıl boyunca destekleneceği vurgulanırken, Alibaba.com'un üyelerine sağladığı avantajlar, işleyişi ve pazarlama fırsatları gibi konular da aktarıldı.

UİB'in düzenlediği bilgilendirme seminerleri ile UİB üyesi firmaların, uluslararası ticaretteki payını her geçen gün artıran e-ticaretten daha fazla faydalanması ve Türk ürünlerinin dünyada bilinirliğinin ve tercih edilme oranının artırılması hedefleniyor.

İlki Alibaba.com iş birliği ile düzenlenen E-Dönüşüm seminerine, UİB üyesi firma temsilcilerinin yanında, konuşmacı olarak Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat ve E-Glober CEO'su Orkan Aytulun katıldı. Konuşmacılar, e-ticaretin artık bir tercih değil, ihtiyaç olduğunun altını çizdi.

 

E-ticaret ile dünyanın her yerine satış mümkün

Seminerde, Türkiye'deki tüm şirketlerin e-dünyaya entegre olması gerektiğini vurgulayan Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat, "Bugün pek çok ülke teknolojiyi kullanarak ülkelerinde üretilen ürünlerin uluslararası piyasalarda tanıtımını yapmakta, bu sayede ihracatını artırarak elektronik ticaretten önemli pay almaktadır. Teknoloji ve bilişim dünyasında yaşanan hızlı gelişmeler, önümüzdeki yıllarda uluslararası ticarette, elektronik ticaretin payının hızla yükselerek geleneksel ticaretin önüne geçeceği gösteriyor. Bugün Türkiye'nin herhangi bir yerinde kurulan mikro bir firma, çok unsurlu bir şirket olabilir. Yani Yozgat'ta kurulmuş olabilir ama e-ticaret ile dünyanın her yerine satış gerçekleştirebilir. İşin özü; ne iş yaparsanız yapın e-dünya artık bir zorunluluk haline geldi” dedi.

Alibaba.com'un tüm dünyadan alıcı ve satıcıları buluşturan bir platform olduğunu dile getiren E-Glober CEO'su Orkan Aytulun da "Alibaba.com ile aradığınız herhangi bir ürünü bulma olasılığınız yüzde 99'dur. Hem alıcıların hem de satıcıların buluştuğu, aynı zamanda her türlü ürünün yer aldığı bir platform olması sebebiyle firmalar için oldukça cazip bir platformdur” dedi.

UİB'in bilgilendirme toplantılarına, önümüzdeki günlerde Kompass.com ve Turkishexporter.net ile devam edilecek.

İlgili Fotoğraflar