‘TİCARİ BEKLENTİNİZİ İŞ PLANIYLA ORTAYA KOYUN'
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği'nin (UTİB), Techxtile Start-Up Challenge kapsamında girişimcilere verdiği İş Planı Eğitimi'nde konuşan Sabancı Üniversitesi İnovent İş Geliştirme Proje Müdürü Sıla Dinçer, “Ticari olarak tüm beklentileriniz ve kat ettiğiniz yol, iş planınızda olmalı” dedi.
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA), Bursa Teknoloji Koordinasyon ve AR-GE Merkezi (BUTEKOM) iş birliğinde girişimcilik platformuna dönüşen TechXtile Start-Up Challenge'ta eğitim maratonu devam ediyor. Girişimcilerin sağlıklı iş planı hazırlamaları için Sıla Dinçer tarafından verilen eğitimde iş planı hazırlamadaki tüm aşamalar detaylı olarak anlatıldı.
BEŞ ADIMDA PLAN OLUŞTURMA
İş planı oluşturma aşamaları hakkında girişimcileri bilgilendiren Sıla Dinçer, “İş planı oluştururken önümüzde beş adım var. İş fikrinin kısa tanımıyla başlayan plan, teknolojik doğrulamaya ait özet bilgiler, kurulacak işin niteliği, pazar analizi ve üretim planı ile devam ediyor. İş planının özenli hazırlanması, yatırımcılara kendinizi anlatmak için kritik önem taşıyor, bu yüzden her adımda titizlikle çalışmalısınız. Detaylarda kaybolmadan, projenizi anlattığınız kişinin ilgisini kaybetmeden kendinizi anlatmak için iş planınızı doğru hazırlamak çok önemli. Yenilikçi ve özgün yönlerinizi ortaya çıkarmalısınız” dedi.
FIRSATLARI KAÇIRMAMAK İÇİN DİKKAT!
Sıla Dinçer, iş fikrinin anlatılırken etkili iletişimin çok önemli olduğunu vurguladı. Girişimcilerin kendilerini ne kadar iyi ifade ederlerse o kadar çok fırsat yakalayacaklarını hatırlatan Dinçer, “Projenizi karşı tarafa en iyi şekilde anlatmalısınız. Kendinizi ifade etme şansını iyi değerlendirmezseniz fırsatları kaçırırsınız. İlk paragrafta proje neticesinde ortaya çıkacak ürün ya da hizmetin ne olduğunu ve neye yenilik getirdiğini belirtmelisiniz Hedef kitlenizin kim olduğunu ve bu kitlenin sahip olduğu probleme getirdiğiniz çözümü en başta sunduğunuz için bu kısım dinleyenleri yakalamak adına büyük önem taşıyor. İkinci paragrafta bu projenin neden ortaya çıktığını piyasadaki muadillerini ve hangi yöntemleri kullandığınızı detaylı biçimde anlatarak muadillerden farkınızı da sunmalısınız. Son olarak proje çıktınızın bireylere, kurumlara ya da sektörlere sağladığı fayda ve katma değerden bahsederek sayısal ve ölçülebilir ifadelerle kendinizi anlatmalısınız” diye konuştu.