TÜRK TEKSTİLİ, AMERİKALI TÜKETİCİLERİN İLGİ ODAĞI HALİNE GELDİ

Türkiye giyimlik kumaş sektörünün öncü firmaları UTİB organizasyonuyla, global moda markaları ile New York'ta  buluştu

 

 Moda dünyasının en prestijli fuarı Premiere Vision New York, 16-17 Ocak tarihlerinde New York'ta gerçekleştirildi. Giyimlik kumaş, deri, aksesuar ürünleri ve hazırgiyim ürünlerinin sergilendiği fuara, 34 Türk tekstil firması katıldı.

UTİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, “Premiere Vision New York Fuarı, ABD pazarındaki potansiyelimizi değerlendirmemizi sağladı. Fuarda, Türk tekstilinin ABD'de büyük önem kazanmaya ve ön plana çıkmaya başladığını çok net olarak gözlemledik. Türk moda ve tasarımı, Amerikalı tüketicilerin ilgi odağı haline geldi. Birlik olarak 7 yıldır milli katılım gösterdiğimiz Premiere Vision New York Fuarı, Türk tekstil sektörünün ABD pazarında olan etkinliğinin artmasını sağlıyor.”

Tekstil dünyasının önemli fuarlarından biri olan Premiere Vision New York Fuarı, 16-17 Ocak tarihlerinde ABD'nin New York şehrinde gerçekleştirildi. 2018-2019 ilkbahar-yaz trendleri ve renklerinin sergilendiği fuarda, kadın-erkek giyim, kumaş ve aksesuar ürünleri görücüye çıkarıldı.  Dünyadaki tekstil liderleri ile moda profesyonellerini bir araya getiren Premiere Vision New York, bu yıl Türk tekstil ürünlerinin öne çıktığı bir fuar oldu. Fuara, Türkiye'den 34 tekstil firması katılım gösterdi. UTİB tarafından düzenlenen ve çiçekçi dükkanı havasında tasarlanan Türkiye Tanıtım Standı ile fuara katılan Türk tekstil firmalarının ürünleri buket çiçekler gibi sergilendi ve Türk kumaşları ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Meşhur Türk yemeklerinin de sunulduğu Türkiye standında, ziyaretçiler aynı zamanda Türk mutfağından lezzetler tatma şansını yakaladı.

Dünyanın dört bir yanından ziyaretçi, katılımcı ve alıcıların yoğun ilgi gösterdiği fuarda, global moda markalarının üst düzey yöneticileri ile Türk firmaları ikili görüşmelerde bir araya getirildi. Almodo, Altınyıldız, Akın Tekstil, Antik Dantel, Avrupa Pasifik, Barutçu Tekstil, Bezsan, BTD, BZ Jakar, Can Tekstil, Confetti, Dilek Tekstil, Ekoten, Emelda Deri, ETS Ezgi Tekstil, Gülipek, İlteks Tekstil, Kimteks, Hantaş, Kıvanç, Korukçu, M.F Yılmazipek, Meridyen, Nurel, Özdoku, Özel Tekstil, Parlamış Tekstil, Sönmez ASF, Sunteks, Tüp Merserize, Uğurteks, Yekpa Tekstil ve Yünsa gibi Türkiye'nin önde gelen tekstil firmalarının katılım gösterdiği Premiere Vision New York Fuarı, ziyaretçilere gelecek sezonların trendlerini doğru görme ve ilham alma bakımından da büyük fırsatlar sundu.

“ABD, ülkemizden en çok tekstil ürünü ithal eden pazar konumunda”

Fuar ve sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan UTİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, ABD'nin, Türkiye'nin en fazla tekstil ihracatı yaptığı pazarlar arasında 5'inci sırada yer aldığını hatırlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü: “ABD, 2016 yılı itibarıyla dünya tekstil ithalatçı ülkeleri arasında da toplam 12,1 milyar dolar ithalat ile 3'üncü sırada yer alan çok önemli bir pazardır. Aynı zamanda ABD, ülkemizden en çok tekstil ürünü ithal eden pazar konumunda. ABD, Türkiye'den sentetik filament iplikler, sentetik ve suni devamsız liflerden iplikler, sentetik ve suni devamsız liflerden iplikler, sentetik devamsız lifler gibi pek çok tekstil ürünü ithal ediyor.”

“Fuar, aracılığıyla ABD'deki potansiyelimizi değerlendirdik”

Engin, “ABD, 300 milyonun üzerinde nüfusu ve satın alma gücü göz önünde bulundurulduğunda dünyanın en büyük ekonomisi düzeyinde. Bu nedenle, ABD'ye yönelik ticarette fiyatın iyi tespit edilmesi son derece önemli. Premiere Vision New York, ABD pazarındaki potansiyelimizi değerlendirmemizi sağladı. Fuarda, Türk tekstilinin ABD'de büyük önem kazanmaya ve ön plana çıkmaya başladığını çok net olarak gözlemledik. Türk moda ve tasarımı, Amerikalı tüketicilerin ilgi odağı haline geldi. Birlik olarak  7 yıldır aralıksız milli katılım gösterdiğimiz Premiere Vision New York Fuarı, Türk tekstil sektörünün ABD pazarında olan etkinliğinin artmasını sağlıyor” diye konuştu.

 

Foto 01 : UTİB Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin (sağ başta) Türk moda ve tasarımının, Amerikalı tüketicilerin ilgi odağı haline geldiğini söyledi

Foto 02 - 03 : UTİB'in çiçekçi dükkanı konseptinde hazırladığı Türkiye Tanıtım Standı, fuara katılanların ilgisini çekti.

 

İlgili Fotoğraflar