UTİB, ÜYELERİNE VE GİRİŞİMCİLERE YOL HARİTASI ÇİZMEYE DEVAM EDİYOR

20.07.2020

 

UTİB'İN PROGRAMLARI İLE YENİ FİKİRLER PODYUMA ÇIKIYOR

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), sektörlerinde başarılı işlere imza atmak isteyen firma sahipleri ve girişimcilere yol haritası çizecek programlarına devam ediyor. Son olarak girişimcileri alanlarında heyecanlandıracak, farklı fikirleri podyuma çıkaran TechXtile Proje Programı'nın finali 'Bir Fikrin mi var?' programının yapımcısı Fuat Sami'nin moderatörlüğünde gerçekleştirilen ortak Youtube canlı yayını ile gerçekleştirildi. 

UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Silk & Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur ve Ventures & Mentors League Ceo'su Ufuk Batum'un katıldığı yayında uzmanlar pandemi sürecinin iş hayatlarına etkisi ve tecrübelerini aktarırken, girişimcilik ve inovasyonun son dönemde ulaştığı seviyeyi değerlendirdiler. 

ENGİN: HER KRİZ DÖNEMİ YENİ ÖNCELİKLER DOĞURUYOR

Programda pandemi sürecinin tekstil sektörüne etkilerini değerlendiren  UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, ihracat yapan firmaların kriz ortamlarında çok çabuk karar alıp, hızlı hareket etmeleri gerektiğini belirtti. Dünyayı etkisine alan pandemi ile mücadele sürecinde yaşanan genel durgunlukla birlikte yeni fırsatlarında doğduğunu söyleyen Pınar Taşdelen Engin, kriz durumlarında önceliklerin farklılaştığını vurgulayarak, bu öncelikleri fark edip, gelişmelere göre hareket eden firmaların bu süreçlerden güçlenerek ayrılacaklarını söyledi.

Türkiye'nin pandemi sürecinde başarılı bir dönem geçirdiğinin altını çizen Engin, Türkiye'nin yeni serbesti döneminde de önemli ve kritik bir süreç yaşadığını belirtti. Türkiye'nin en büyük pazarının Avrupa olduğunun altını çizen Engin, bu yeni düzende Avrupa ülkelerine özellikli ve kaliteli ürünler tedarik edilmesinin gerektiğine vurgu yaparak şunları söyledi:

KALİTELİ VE ÖZELLİKLİ ÜRÜNLER BİZİ GÜÇLENDİRECEKTİR…

“Pandemi ve yeni serbesti döneminde koruyucu giysi ve ekipmanlar, antiviral ürünler önem kazandı. Bu öncekilerin farkında olarak üretim yapan firmalar güçlenmeye devam edecektir. En büyük pazarımız olan Avrupa ülkeleri bize güveniyor. Ben, bu önümüzde olumlu gelişmeler bekliyorum. Ancak yeni dünya düzeninde, eskiden olduğu gibi artık yol haritaları çizemiyorsunuz. Yeni düzene ayak uydurarak, dünyadan ve pazarlarımızdan aldığımız enformasyonları doğru ve hızlı bir şekilde analiz etmeli, hamlelerimizi buna göre şekillendirmeliyiz. Firmalarımızın üreteceği özellikli, kaliteli ürünler ve dünyada yaşanan hızlı gelişmeleri doğru okuyabilmemiz sayesinde ülke olarak bu süreçten güçlenerek ayrılacağımızı düşünüyorum.”

UTİB'in 2009 yılından bu yana gerçekleştirdiği Ar-Ge Proje Pazarı yarışmasını, geçen yıl risk alarak girişimciliğin ve networkingin daha ön plana çıktığı, Techxtile Start-Up Chellenge adıyla programa dönüştürdüklerini vurgulayan Pınar Taşdelen Engin, “Kamunun, sanayicinin, girişimcilerin ve akademisyenlerin bir araya geldiği bu program çok başarılı geçti. Her şeyden önce proje veren tüm girişimciler belli bir eğitime tabi tutuldular. Bu onlar için büyük bir şans ve kazanım oldu. Geçen yıl başarılı geçen bu programı her geçen yıl daha da geliştirerek, eksiklerin tamamlayarak sürdüreceğiz” dedi. 

AYŞEN ZAMANPUR : “PROBLEMLER ÇÖZÜLMEK İÇİNDİR, EKİPLER DE BUNUN İÇİN VARDIR.”

Silk&Cahmire markasının yaratıcısı Ayşen Zamanpur, pandemi sürecinin dijitalleşme ve networkingin önemini bir kez daha ön plana çıkardığını söyledi. COVİD-19 salgınının en çok perakende ve turizm sektörünü olumsuz etkilediğine dikkat çeken Zamanpur, “Bizim gurubumuzun her ikisinde yatırımı vardı. Biz ilk aşamada hiç daha toplamda genel görüş oluşmadan müşteri ve elemanlarımızın sağlığını dikkate alarak Türkiye'deki ve dünyadaki mağazaları kapatan ilk markalardan birisi olduk. Mağaza kapatmak çok kolay bir şey değildir. Daha sonra genel müdürlüğümüzü çok hızlı kararla home ofise çevirdik. Biz online ticaretin yanı sıra şirket olarak dijital dönüşümü de çok erken gerçekleştirmiştik. Bu zorlu süreçte markayı ayakta tutmada en büyük şansımız oldu. Çünkü çok zorlu bir süreçti. Üç ay süreyle mağazaların kapanması çok ciddi bir satış kaybıydı. Bu konuda devlet destekleri bize yardımcı oldu. Sürecin farkında olan AVM'lere yola devam ettik. İşi yokuşa sürenlerle ilişkimizi kestik. Problemler çözülmek içindir, ekipler de bunun için vardır. 28 yıllık iş hayatımda çok güzel ilişkiler ve dostluklar kurdum. Belki o zamanlar bunun networking olduğunu bilmiyordum. Ancak bugün yaşadığımız süreçte kurduğumuz bu dostlukların çok faydasını gördüm. Bu çok kıymetli bir şey. Her zaman ilişkileri güçlü tutmanın insanın kredibilitesi, kapitali kadar önemli olduğunu yaşadım gördüm.”

UFUK BATUM : “KORONAVİRÜS GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON EKOSİSTEMİMİZ İÇİN İTİCİ GÜÇ OLDU”

Türkiye'nin büyümeye başarılı olmaya iştahlı bir ülke olduğuna değinen Ventures & Mentors League Ceo'su ve Techextile Start-Up Chalenge Proje Koordinatörü Ufuk Batum, girişimcilik ve inovasyon ekosistemine 15 yıl önce başlayarak bir kültürün inşaa edildiğini, çok zorlu geçen bu 15 yılın ardından artık meyveleri toplama aşamasına gelindiğini söyledi. Techextile gibi programların amacının bu girişimcileri sıçratmak olduğuna değinen Ufuk Batum, “Ülkemizde bugün 70'i faal 90'ın üzerinde teknopark var. Bu teknoparklarda 15 bine yakın teknolojik girişimci yer alıyor. Ayrıca bu alanda faaliyet gösteren 6 bine yakın şirket bulunuyor. Yetmese de bunlar bir kültürün oluşmasında önemli rol oynadı. Başlangıçta yerli ve yabancı yatırımcılar hiç ilgi göstermezken, artık milyar dolarlık dış satışlar gerçekleştiriliyor. Çok ilginçtir ki Türkiye'nin son 10 yılda girişimcilik ekosistemine çektiği yatırım son iki ayda geldi. Girişimcilerin dışardan çektiği sermaye haziran ve temmuz ayında öyle büyük boyuta ulaştı ki, her hafta bir iki tane firma exit yapıyor. Kimi yüzde 40-45'ini, kimi, yüzde 90'nını yabancılara satıyor. Keşke hiç olmasaydı, insanlar hayatlarını kaybetmeseydi ancak, bizim dışımızda gelişen bu Koronavirüs, girişimcilik ve inovasyon ekosistemimiz için itici güç oldu” diye konuştu.

İlgili Fotoğraflar