UTİB'DE AR-GE MERKEZLERİ KAPASİTE GELİŞTİRME DESTEĞİ EĞİTİM MARATONU DEVAM EDİYOR

UTİB'in, AR-GE Merkezleri Kapasite Geliştirme Desteği eğitimine, TechXtile Start-Up Challenge'ın Scale-Up kategorisinin galibi Reyhan Miray Reyhan konuk oldu. Ufuk Batum tarafından İnovasyon Ligi 2021 finalistlerine verilen eğitimde katılımcılar, Reyhan ve Batum'la girişimcilik hakkında fikir alışverişinde bulundu.

UTİB, TechXtile İnovasyon Ligi 2021 kapsamında finalist firmalara yönelik eğitimlerin üçüncüsü gerçekleştirdi. Hız kesmeden devam eden AR-GE Merkezleri Kapasite Geliştirme Desteği (mini-MBA programı) eğitim maratonuna, TechXtile Start-Up Challenge Scale- Up kategorisi galibi Reyhan Miray Reyhan katıldı. TechXtile Program Koordinatörü Ufuk Batum, “AR-GE merkezlerinin Start-Up'larla birlikte çalışmasının önemine her zaman vurgu yapıyoruz. Türkiye'de hızla gelişen girişimcilik ekosisteminin en yeni ve başarılı örneklerinden olan Reyhan Miray Reyhan ile yaptığımız karşılıklı fikir alışverişinin çok faydalı olacağına inanıyorum” dedi.

“TOPLUMUN DA İNOVASYONU YAKALAMASI GEREK”

İş modeli üretme ve uygulamanın firmaların gelişimine çok büyük avantaj sunduğunu da kaydeden Ufuk Batum, inovasyonun da kritik önemde olduğuna dikkati çekti. Start-Up'lar için de tavsiyeler veren Batum, “İş modeli üretme, işin başarısı için önemli bir araç konumunda. Müşteri ilişkilerimizi de iş modelimizdeki segmentlere göre belirlemeliyiz. Ürünü piyasada iyi konumlandırmak büyük önem taşırken, sürekli bir finansman imkanı olmazsa ürün piyasadan silinebilir. Pandemiyle birlikte e-ticaret hacmi de oldukça arttı. Müşteriye ulaşma kanallarından dijital olanlar, büyük ivme kaydetti. Şirketlerin olduğu kadar toplumun da inovasyonu yakalaması gerekiyor. Start-Up'lara vermek istediğim önemli bir tavsiye var. Alıcılar alternatif ürünlere yeni yeni alışırken markaların büyük bütçelerle alışılmamış ürünler hakkında piyasayı uyarması, aslında yeni ürün geliştiriciler için avantaj sağlayabilir. Büyük firmaların piyasaya girmesi, küçük firmaları korkutmamalı. Kendinizi onlarla mücadele içinde değil rekabet içinde görmelisiniz. Pazar payı oluştuktan sonra herkese yetecek kadar alıcı var. Önemli olan pazardaki ürünlerin eksiğini kavramak ve ona göre ürünü şekillendirmek” şeklinde konuştu.

“ÜRÜNÜMÜ KADINLARIN ÖZGÜR HİSSETMESİ İÇİN TASARLADIM”

Geliştirdiği özel regl çamaşırını tanıtan ve 'PEDDON' markasının çıkışından gelmiş olduğu noktaya kadar anlatan Reyhan Miray Reyhan ise TechXtile Start-up Challange süreci boyunca pek çok kazanım elde ettiğini söyledi ve süreçte mentör olarak destek veren Ufuk Batum'a teşekkür etti. Reyhan, “En Özel Günüm Her Günüm” isimli projemle girişimleri fikir aşamasını geçmiş, ticarileşme ve ölçeklenme potansiyeline sahip ürün veya hizmeti geliştirmiş girişimcilerin yarıştığı Hizmet Geliştirmiş Girişimci Kategorisi'nin (Scale- Up) galibi oldum. Ürünümün ortaya çıkışında bir hikâye var. Bu yüzden kullanıcıların ilgisini çektiğini düşünüyorum. Kadınların kendilerini rahatsız hissettikleri bir dönemde özgürleşebilmeleri için bir ürün tasarladık. Kadınların özgür hissedeceği bir ürün tasarladığımız için marka stratejimizi de ona göre çiziyoruz. Ürün geliştirme sürecinde tabii ki zorluklarla karşılaştım ama geldiğim noktadan memnuniyet duyuyorum” ifadelerini kullandı.