A3 İle Problem Çözme Eğitimi

A3 Yönetimi 

Toyota tarafından problem çözme aracı ve yöntemi olarak geliştirilmiştir ve Toyota'nın tüm yönetim kademesinde uzun yıllardır etkin şekilde kullanılmaktadır. A3 ebadındaki yatay bir sayfada problemin tanımı, mevcut durum analizi, hedefler, analiz, karşı önlemler, faaliyet planları, izleme gibi bir problemin çözüm sürecindeki tüm bilgiler bir arada bulunur. A3 Yönetimi sayesinde problemle ilgili olan herkes problem, mevcut durum ve yapılacaklar hakkında kolaylıkla iletişim kurabilir ve gelişmeleri izleyebilir.

Bu eğitimde A3 Yönetiminin temel ilkeleri, düşünce tarzı ve bir yönetim ve problem çözme aracı olarak nasıl kullanılacağı ve devreye alınacağı anlatılmaktadır.

Eğitim İçeriği

 

  • A3 ile Öğrenme
  • A3 ile Problemleri Görme
  • A3 Kullanım Amaçları ve Faydaları
  • A3 Kullanım Alanları ve Formatları
    • Problem Çözme Teknikleri ve A3 Kullanımı
    • Öneri A3
    • Durum Gözden Geçirme A3
    • Süreç Göstergeleri A3
    • Hedeflerin Yayılımında A3 (Hoshin Kanri A3)
  • A3 ile Problem Çözücü Yetenekler Geliştirmek

Eğitimde, eğitmen Aslı Ceyhan, fikir satmada, kendini göstermede, proje sunmada, fikir birliği sağlamada, düşünceleri yaymada kullanılan A3 tekniği ile ilgili bilgi verdi.

Eğitimde, A3'ün, şirketin hedefleri doğrultusunda çalışanlarını düşünmesi ve harekete geçmesi için, yönetimin ve çalışanın koçluk yönetim yeteneğini geliştirmek için uygulandığını ve firmalara ciddi derecede faydası olduğunu belirtildi.