İş Hayatında Stresi Yönetmek Semineri

İŞ HAYATINDA STRESİ YÖNETMEK

İlk insanın varlığı ile başlayan ve adeta insanın bir parçası olan stresin günümüz dijital antroposen-yeni insanlık çağı içinde daha da karmaşık bir yapıya büründüğünü, bilişsel, fizyolojik, sosyal ve duygusal. boyutları ile insanı adeta yeniden yoğurduğunu görüyoruz. Günümüzde dijitalleşme ve endüstriyel dönüşümler sadece bireysel ve toplumsal hayatta değil çalışma hayatında da köklü değişiklere neden olmaktadır. Bilişim ve akıllı endüstri toplumunda doğanın, sosyal dokunun, insani değerlerin anlam ve önemi değişmekte; yeni bir insanlık çağı oluşmaktadır.

Günümüzde insani paylaşımların yerini artık sanal topluluklar, yapay zeka algoritmaları, uzaktan erişim ve online paylaşımlar almış; doğal olan her şeyin yerini de yapaylık doldurmaya başlamıştır. Nitekim organik insani dokuya has değerlerin, organik tarım, organik giysi, organik besin gibi doğallık göstergeleri içinde yaşatılmaya çalışıldığını ancak bu insani değer ve paylaşımların, yapay tatlandırıcılar, plastik ürünler ve sanal sohbet ortamları içinde adeta  kaybolmaya başladığını görüyoruz.

Antroposen denilen yeni insanlık çağında, rekabetçi, aşırı zorlu çalışma ilişkilerinin kontrolünde ve diyalektiğinde, paradoksal bir durum ortaya çıkmış bulunmaktadır. Her boyutta değişim konseptiyle birlikte, yaşamın kendisinde ve doğal seyrinde, değerler ve tercihlerde, bireyin üstlendiği rollerde meydana gelen değişimler ve bu değişimlerin algılanma şekilleri, yaşamı ve çalışma ortamlarını daha da karmaşık bir hale getirmektedir.

Tüm bunların yaşamda ve iş hayatında ciddi sağlık problemleri oluşturduğu görülmektedir. İş hayatında yaşanan stresin, hem çalışanlar hem de yöneticiler açısından önemli bireysel ve örgütsel sonuçları bulunmaktadır. Nitekim uzun süreli stres, birey üzerinde fiziksel ve psikolojik olumsuz etkiler oluşturmakta; bireyin kendi sağlığına ve kurumuna olan katkısına da zarar oluşturmaktadır. Stresin bulaşıcılık katsayısının yüksek olduğu ve bunun iş doyumu üzerindeki etkilerinin de oldukça teferruatlı olduğu unutulmamalıdır.

Bu sunumda, Zaman Yönetimi, Duygu Yönetimi, Belirsizliğe Tahammül, Etkili İletişim Kurma Becerileri, Rahatlama Teknikleri, İş Stresi ve Örgütsel Stres, Tükenmişlik, Kişilik ve Olumlu Stres gibi konular bağlamında, İş Yaşamında Stres konusu ele alınacak ve açıklanacaktır. Daha sonra, uygulanabilecek Stressle Başa Çıkma Teknikleri anlatılacaktır. Bu bağlamda, iş yerlerindeki kronik stres kaynakları (rol çatışması, sorumluluk, güvenlik, yönetim tarzı ve belirsizlik gibi)  tek tek açıklanacak ve bunlara yönelik çözümler İhracatçılar Birliği üyeleri için sunulacaktır.

Kısaca katılımcılara, Stres Yönetimi Eğitimi (Stress Management Training, SMT) verilecek ve bireylerin stresle nasıl başa çıkabileceklerini öğretilecektir. Çalışanlar için geliştirilen ve kısaca EAP (Employee Assistance Programs) olarak adlandırılan çalışanlara yardım programları; aslında stresin nedenlerini ve kaynaklarını ortadan kaldırmamakta ancak çalışanlara stresli durumla nasıl başa çıkmaları gerektiğini öğretmektedir. Belirtilen bu stratejiler, çalışanların işyerindeki stresin sonuçlarından daha az etkilenmelerine ve onların stresle daha kolay mücadele etmelerine yardım etmektedir. Sonuçta olumsuz stres faktörlerini olumlu hale dönüştürerek çalışanların iş yaşamlarında mutlu ve daha sağlıklı olabilmelerini sağlamak mümkün gözükmektedir.

İlgili Fotoğraflar