EN ÖNEMLİ TİCARİ PARTNERE YAKINDAN İNCELEME…
5 Temmuz 2012
■ UİB, İHRACATÇILARIN ALMANYA PAZARI HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİ PEKİŞTİRDİ
■ ALMAN-TÜRK TİCARET VE SANAYİ ODASI GENEL SEKRETER YARDIMCISI DERİCİOĞLU: 4800 YABANCI SERMAYELİ ALMAN ŞİRKETİNİN YÜZDE 60'I SON 6 YILDA KURULDU
BURSA / AB ülkeleri arasında Almanya, 4800'ün üzerinde şirketle ve büyük bir farkla en önemli ticari partner olmaya devam ediyor. Bu gerçekten hareketle yola çıkan Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Türk ihracatçısının en önemli pazarı Almanya hakkındaki bilgilerini pekiştirmek amacıyla bilgilendirme toplantısı düzenledi.
Almanya ile olan ticaretin tüm yönleriyle ele alındığı ‘Almanya Ülke Bilgilendirme Semineri' UİB'de düzenlendi. Almanya'nın Türkiye ekonomisine ilgisinin, yabancı sermayeli şirket sayısının fazlalığından anlaşıldığını kaydeden Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreter Yardımcısı Ümmühan Dericioğlu, özellikle son 6 yılda bu ilginin daha da arttığını belirterek, 4800 Alman sermayeli şirketin yüzde 60'ının son 6 yılda kurulduğu bilgisini verdi. Aynı zamanda Almanya'nın yüzde 10 ile Türkiye'nin en önemli ihracat partneri olduğunu hatırlatan Dericioğlu, son yıllardaki gelişmelerin ticari alanda Rusya ve Çin'i de ön plana çıkardığını söyledi ve Türkiye'de kurulan yabancı sermayeli şirket sayısının son verilere göre 30 bine ulaştığını, bu şirketlerin de yüzde 50'den fazlasının Euro bölgesinden olduğunu dile getirdi. Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası olarak her iki ülke işadamlarını da yeni ekonomik ilişkilerin sağlanması için teşvik ettiklerini ve yönlendirdiklerini açıklayan Dericioğlu, vize, oturma ve çalışma izinlerinin alınması problemlerini ortak sorunlar olarak tanımladı.
37 milyar dolarlık dış ticaret…
İki ülke arasındaki dış ticaretin 2011 yılı itibariyle; 14 milyar dolar ihracata karşılık, 23 milyar dolarlık ithalata ulaştığını aktaran Dericioğlu, bu denli büyük ve potansiyeli yüksek ticarete kayıtsız kalmanın mümkün olmadığını dile getirdi.
Dericioğlu, Türk işadamları için Almanya'daki yasal çerçeve, oturma ve çalışma izinleri ile ilgili kanunlar ve Almanya'da şirket kurabilmek için gerekli adımlar hakkında da katılımcıları bilgilendirdi.
Ekonomi Bakanlığı Almanya Ülke Masası Sorumlusu Gülay Babadoğan da Almanya'nın, Japonya'nın ardından en yaşlı nüfusa sahip 2. ülke olduğunu belirterek, değişen talepleri ve trendleri takip etmenin önemine değindi. Bu ülkedeki fuarlara katılmanın Almanya pazarına yayılmanın yanında, şirketlerin dünyaya kendilerini lanse etmek için büyük bir adım olduğunu kaydeden Babadoğan, "Almanya perakende sektörü kaliteyi yakından takip ediyor ve çok seçici davranıyor. İhracatının yüzde 60'ını, ithalatının da yüzde 50'sini AB ülkeleriyle yapıyor. İthalatının yüzde 8'ini de tarım ve gıda ürünleri oluşturuyor. Son yıllarda öne çıkan sektörlerden inşaat, turizm, ulaştırma ve telekomünikasyon ile özellikle rüzgar ve yenilenebilir enerji kolları gelişmiş durumda” diye konuştu.