İNTERNETTE MARKA OLUŞTURMANIN İNCELİKLERİ UİB'DE ELE ALINDI…

- BERKE SARPAŞ: SANAL ÂLEMDE HATIRLANMAK İSTİYORSAN, ADINI HATIRLATMALISIN…

- SARPAŞ: TİCARİ İKTİDAR TÜKETİCİYE GEÇTİ…

BURSA - Berke Sarpaş, "Reel piyasadaki rekabette ve tercih edilme konusunda ikinci markanın bir nebze de olsa şansı varken, bu konuda internetteki markaların ikinci olma lüksü yok. Bu yüzden adınızı sıkça hatırlatın ve akılda kalın” dedi.

Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) tarafından üyelere yönelik düzenlenen "Online Marka Oluşturma” konulu seminerde konuşan Sarpaş, online marka oluşturmanın tüyolarını katılımcılarla paylaştı. Sarpaş,” Reel piyasada ikinci markanın bir nebze de olsa tercih edilme şansı varken, bu durum internet ortamında yok denilecek kadar az. Siz siz olun, adınızı sıkça hatırlatarak akılda kalın” diye konuştu.

Önce chat, sonra blog ve daha sonra Facebook'la gelişen sosyal medya ortaya çıktığından itibaren ticaretteki iktidarın marka sahiplerinden tüketicilere devrolmaya başladığını belirten Sarpaş, bu anlamda merkeziyetçiliğin kaybolduğunu söyledi.

---TÜKETİCİ GİTTİ İNSANLAR GELDİ---

Sarpaş sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bugün dünyanın en büyük markalı e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu düşünelim. Müşterilerinizin %80'ini mutlu etmek ve geri kalan topluluğa bu böyle işinize gelirse demek sizi hayatta tutar mı?Hayır. Müşterilerinizin %10'unun bile sizden nefret etmesi, bugünün dünyasında sizi bitirmeye yeter. Artık marka yöneticileri "hedef kitle” tanımından uzaklaştı. "Tüketici” kelimesi yerine "insanlar” demeyi öğrendi ve sürekli mesaj vermek yerine insanlarla "diyaloğa” geçmeye başladı. "Consumer-generated media” yani "tüketici tarafından oluşturulan içerik” ile markaların sayfaları tüketicilerden gelen malzemelerle dolup taştı. Artık marka yönetimi marka sahiplerinden insanların kontrolüne geçti.”

Değişen düzenin iyi tahlil edilmesi gerektiğinin altını çizen Berke Sarpaş, "Markalar hikâyelerini anlatıyor ve insanlar da bu hikâyeleri oyları ve yorumları ile değerlendiriyor. Her marka sahibinin bu anarşist düzeni iyi tahlil etmesi, herkesi mutlu edecek türde aksiyonlar alması, haksız bile olsa özür dilemeyi bilmesi ve kaliteli hikâyeleri iyi senarist ve yönetmenlerle kitlesine anlatması gerekiyor” ifadelerini kullandı. Berke Sarpaş, bu içeriğe insanların verdiği beğeni ve paylaşımların ise markanın karne notunu belirliyor.

Berke Sarpaş'ın sunumu gün boyunca interaktif bir şekilde devam etti.

İlgili Fotoğraflar