TEKSTİL TEKNOLOJİLERİ İHRACAT LİDERLERİ PROJESİNDE İKİNCİ EĞİTİM VERİLDİ
15 HAZİRAN 2012
■ TASARIMCILARA ‘RENKLER' KONUSUNDA YARARLI BİLGİLER
■ ÜNLÜ TASARIMCI MİEKE TACKEN: FİRMALAR RENKLERİ MUTLAKA SATIŞ STRATEJİLERİNİN BİR PARÇASI HALİNE GETİRMELİ
BURSA - Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tarafından yürütülen ‘Tekstil Teknolojileri İhracat Liderleri Projesi' kapsamında, ikinci eğitim programı düzenlendi. Eğitimde, dünyada moda ve trendlerin en belirleyici alanlarından ‘renkler' hakkında proje paydaşı tekstil firmalarında çalışan tasarımcılar bilgilendirildi.
Proje kapsamında bir araya gelerek küme oluşturan 14 tekstil firmasının tasarımcıları, Uludağ İhracatçı Birlikleri'nde gerçekleştirilen ‘Yeni renk öngörüleri ve Kombinasyonları' isimli bilgilendirme semineri ve workshop çalışmasında buluştu. Renklerin moda ve trendlerin üzerindeki etkilerinin yanında, tüketiciler üzerinde bıraktığı izlerin de detaylarıyla aktarıldığı programa, Hollandalı ünlü tasarımcı Mieke Tacken konuşmacı olarak katıldı.
Renklerin tüketim tercihlerinde en önemli belirleyicilerden biri olduğunu kaydeden Mieke Tacken, tasarım kreasyonları oluşturulurken mutlaka bir hikayeden yola çıkarak, tüketicilerin zihninde ve kalbinde yer edinecek yolların araştırılması gerektiğini söyledi. Bir renk paleti oluşturmak için mutlaka renk araştırması yapılmasını ve bu kapsamda büyük mağazaların ve fuarların ziyaret edilmesinin faydalı olacağını vurgulayan Tacken, "Renk satabilir, ancak güzel renk albenisi sayesinde daha fazla satar. Tasarımcılar bu slogan ile yola çıkmalı ve renk kombinasyonlarını daha fazla satış yapacak şekilde belirlemeliler. Firmalar renkleri mutlaka satış stratejilerinin bir parçası haline getirmeliler” dedi.
Tasarımcıların güçlü bir öngörü yeteneği ile tüketici trendleri hakkında analitik düşünce yeteneğine sahip olmaları gerektiğine işaret eden Tacken, iyi bir öngörünün insanların satın alacağı ürünlerin doğru renklerle oluşturulmasından geçtiğini dile getirdi.
Renklerin tercihte her zaman stil ve fiyattan önce geldiğini hatırlatan Mieke Tacken, 2013'e damga vuracak tasarımlar ve renk kombinasyonları hakkında da açıklamalarda bulundu.
Bilgilendirme seminerinin ardından gerçekleştirilen uygulamalı workshop çalışmasında da tasarımcılar gruplara ayrılarak, örnek bir olay üzerinden çeşitli kreasyonlar hazırladılar.
Türkiye için de rol model olması hedeflenen proje kapsamında, sektörü temsil etme kabiliyeti olan ve tekstilin farklı alanlarında üretim ve ihracat gerçekleştiren lider 14 firma bir araya geldi ve ABD, Brezilya, Hindistan, Çin ve Japonya'ya hedef pazar olarak seçilerek, ihracatı artırıcı çalışmalara başlandı. 3 yıl boyunca devam edecek projede ihtiyaç analizi, eğitim, danışmanlık, yurtdışı pazarlama, alım ve ticaret heyetleri ve tanıtım ve imaj oluşturma gibi faaliyet alanları yer alıyor.