UİB, AB PAZARINI MERCEK ALTINA ALDI

                                                                                                                                                                                                                                             3 EKİM 2011

ULUDAĞ İHRACATÇI BİRLİKLERİ İLE EKONOMİ BAKANLIĞI İŞBİRLİĞİNDE "EXPORT HELPDESK” SEMİNERİ DÜZENLENDİ

 

SEMİNERDE, AB PAZARINA GİRİŞTE KOBİ'LERE BÜYÜK KOLAYLIK SAĞLAYAN "EXPORT HELPDESK” WEB SAYFASI ANLATILDI…

 

BURSA - Yılda 60 milyar dolar ihracat ve 80 milyar dolar ithalatı ile Avrupa Birliği, Türkiye'nin en önemli ticari ortağı konumunda. Bursa'dan da her yıl UİB aracılığıyla gerçekleştirilen ortalama 20 milyar dolar ihracatın 13 milyarı AB ülkelerine yapılıyor. Türkiye ve Bursa ekonomisi için son derece önemli bir yere sahip olan AB pazarı, Uludağ İhracatçı Birlikleri'nde (UİB) düzenlenen "Export Helpdesk” semineri ile ele alındı.

 

UİB ile Ekonomi Bakanlığı'nın işbirliğinde düzenlenen "Export Helpdesk / İhracat Yardım Masası” semineri UİB Genel Sekreterliği'nde gerçekleştirildi. Başta KOBİ'ler olmak üzere, Türk firmalarına AB pazarına girişte dikkat edilmesi gereken noktaların detaylarıyla anlatıldığı seminerde, ihracatçı firmalara AB ülkesi üyelerin gümrük tarifeleri, tercihli düzenlemeleri, ticaret istatistikleri gibi bilgilerin kolaylıkla erişiminin sağlandığı ‘Export Helpdesk' internet portalının tanıtımı da yapıldı.

 

AB Komisyonu Ticaret Genel Müdürlüğü yetkilisi Maryse Coutsouradis'in konuşmacı olarak katıldığı seminerde pazara girişteki tarifeler, kotalar, teknik gereksinimler ve kolaylık sağlayan işlemlerle ilgili bilgiler verildi.

 

UYGULAMADA KARŞILAŞILAN DETAYLAR PAZARA GİRİŞTE ÇOK ÖNEMLİ…

 

Seminerin açılışında söz alan Ekonomi Bakanlığı AB Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Salih Ahmet Üstten, AB pazarının Türkiye'nin ihracatı ve ithalatında yarı paya sahip çok önemli bir bölge olduğunu söyledi. Mevzuatlar, kurlar ve tarifeler gibi konuların pazara girişte son derece önemli olduğunu hatırlatan Üstten, buna karşılık uygulamada karşılaşılan detayların da son derece titizlikle takip edilmesi gereken konular olduğunu hatırlattı. Sadece mevzuatı değil, bu konudaki pratiği de bilmenin ticarette altın kural olarak firmaların karşısına çıktığını kaydeden Üstten, pazarda yer almak için firmalara başta ihracatçı birlikleri olmak üzere profesyonel kurumlardan yardım almaları tavsiyesinde bulundu.

 

PAZARA GİRİŞTE İYİ BİR ARAŞTIRMA ŞART…

 

AB Komisyonu Ticaret Genel Müdürlüğü yetkilisi Maryse Coutsouradis de, AB ve Türkiye arasındaki ticari ilişkilerin 1996 yılındaki Gümrük Birliği'nden itibaren giderek hız kazandığı bilgisini verdi. Gerek sanayi gerekse de tarımsal ürün ticareti anlamında ilişkilerin son yıllarda en üst safhaya çıktığını hatırlatan Coutsouradis, "AB pazarı ile ilgili kuralları ve prosedürleri çok iyi bilmek gerekiyor. Sadece genel anlamda değil, her ülkenin kendine uygun gümrük kuralları ve mevzuatını bilmek o ülkenin pazarına girişte son derece önemli hale geldi. İhracattan önce hedef pazarla ilgili bilgi toplamak, ticaret rejimini öğrenmek firmaların işini oldukça kolaylaştırıyor. AB kuralları ve kanunu genellikle aynı olsa da ülkelerin gümrük işlemleri ve iç vergiler değişiklik gösterebiliyor. Ayrıca potansiyel müşterilerle kontakt kurabilmek için iyi bir araştırma da şart” dedi.

 

AB içerisindeki KOBİ'lerin de Türkiye'dekiler gibi aynı doğrultuda çalıştıklarını belirten Coutsouradis, ülkeler farklı olsa da tüm KOBİ'lerin sorun ve sıkıntılarının yanında beklentilerinin de benzerlik gösterdiğini söyledi. Coutsouradis katılımcılara, KOBİ'lere destek sağlayan ulusal politikalar ve bazı AB teşviklerinin de pazara girmeden önce mutlaka araştırılması ve değerlendirilmesi önerisinde bulundu.

 

Seminerde katılımcı firma yetkililerine, Exporthelpdesk internet portalının somut ürün/örnekler üzerinden nasıl kullanılabileceğine ilişkin bilgilendirme de yapıldı.

 

 

İlgili Fotoğraflar