UİB DEN ÜYELERİNE E-DIŞ TİCARET UYGULAMALI EĞİTİM SEMİNERİ

13.05.2011


BURSA /

Elektronik ticaret son yıllarda kat
ettiği büyük aşama ile 21. yüzyılın ekonomisini şekillendirecek temel bir etken
olarak karşımıza çıkıyor. Bilgisayar ve bilişim hizmetlerinin gelişimi,
piyasaların liberalizasyonu ve globalleşme ile birlikte elektronik ticaret de
her gün daha önemli bir hale geliyor. Bütün şirketler sanal ortamdaki ticaret
hacminin hızla büyümesi karşısında bu yönde bir değişime ayak uydurmaya
çalışıyorlar.




Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), dış
ticaret sürecinde son yıllarda yaşanan bu gelişmeleri üyesi olan ihracatçı
firmalar için düzenlediği ‘Temel E-Dış Ticaret Uygulamalı Eğitim Semineri'nde
mercek altına aldı.




UİB'e
bağlı ihracatçı firmaların dış ticaret temsilcilerinin katıldığı seminerde,
Türkiye ve dünyada e-ticaret, pazar araştırması, internet üzerinde müşteri
portfolyo oluşturma, NATO, Birleşmiş Milletler ve sivil toplum kuruluşlarına
internetten ulaşma ve internet hukuku konuları uygulamalı olarak ele
alındı.



 Eğitmen Berke Sarpaş tarafından verilen
seminerde, Türkiye ve dünyada e-ticaretin ulaştığı nokta, elektronik ticarette
dikkat edilmesi gereken hususlar ve hedef pazarların belirlenmesinde atlanmaması
gereken noktalar anlatıldı.




E-TİCARET HACMİ 10 TRİLYON DOLARI
AŞTI




Elektronik ticaretin özellikle son 5
yılda kaydettiği büyük aşama ile 21.yüzyıl ekonomisini şekillendirecek temel
etken olarak anılmaya başlandığını belirten Berke Sarpaş, "Günümüzde gelişmiş
ülkelerde ticaretin yüzde 51'den fazlası internet araçlarıyla sağlanıyor. Dünya
e-ticaret hacmi net olarak hesaplanamasa da, istatistikler rakamın 10 trilyon
doları aştığını gösteriyor. Küresel rekabet koşullarında ticaret yapan herkesin
artık e-ticaret ve e-dönüşüme ayak uydurması gerekiyor”
dedi.




Uluslararası
rekabette üstünlük sağlayanların, iletişim ve bilgi teknolojilerini yoğun olarak
kullanan kesimler olduğunu kaydeden Sarpaş, bilimsel araştırmalardan elde
ettikleri sonuçları ekonomiye kazandıran bu kesimlerin, uluslararası pazarda da
rekabet üstünlüğünü ellerinde bulundurduklarını söyledi.




TÜRKİYE E-TİCARET
HACMİ 15 MİLYAR TL'YE ULAŞTI




Türkiye'nin 30 milyon
kullanıcısıyla dünyanın en büyük 12'nci internet kullanıcısı konumunda olduğunu
hatırlatan Sarpaş, "Ülkemiz bu alanda ortalama her yıl yüzde 50 büyüyor ve 2010
yılında e-ticaret hacmi 15 milyar TL'ye ulaştı. Türkiye'de artık internetin
gücünü ticaret amaçlı kullanmak zorundayız” diye konuştu.

İlgili Fotoğraflar