ULUDAĞ İHRACATÇI BİRLİKLERİ(UİB)'NDEN ÜYELERİNE, “SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI” SEMİNERİ…

15 NİSAN 2013

- EĞİTMEN BERKE SARPAŞ: "GELİŞEN DİJİTAL DÜNYADA ŞİRKET BİLİNİRLİĞİNİ ARTIRMAK SOSYAL MEDYANIN ETKİN KULLANIMINDAN GEÇİYOR”

BURSA- Gelişen dijital pazarda müşterilerinin doğru konumlanmasını hedefleyen Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), üyelerini ‘Sosyal Medya Uygulamaları' seminerinde bir araya getirdi.

Berke Sarpaş tarafından verilen seminerde; internette rekabet stratejileri, sosyal medya, sosyal PR kavramı, dijital itibar konuları interaktif bir şekilde tartışıldı.

Ticaret yapmanın ve rekabet etmenin artık online sistemleri ve bilgi teknolojilerini kullanmaktan geçtiğini belirten Berke Sarpaş, iş hayatında sosyal medya kullanımının da her yıl daha da artacağını ve önem kazanacağını söyledi. Akıllı telefon kullanımının artmasına paralel olarak mobil internet kullanımının da arttığına dikkat çeken Berke Sarpaş, "Önümüzdeki yıllarda GSM şirketleri kısa mesaj ya da konuşma paketleri yerine data satacaklar. İnternet üzerinden kullanılan programlar sayesinde internet tabanlı mesajlaşma ve konuşma daha da fazla öne çıkacak” dedi.

"GÜNÜMÜZ REKABET ORTAMINDA İNTERNET OLMAZSA OLMAZDIR…”

Şirketlerin dijital ticarete önem vermesinin kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Sarpaş, "Bugünün rekabetçi ortamında internet kaynaklarını kullanmadan ticaret yapmak ve ürün satabilmek mümkün değil. Şirketler internet üzerinden 200 ülkede konuşlanmış milyonlarca firmaya ulaşabilir, güvenlik araştırması yapabilir ve toplantı planlayarak satış gerçekleştirebilir durumdalar. İnternetten uluslararası pazar ve piyasa araştırmalarını profesyonelce yürütmek artık mümkün” diye konuştu.

Dijital pazarlamada blogların önemine dikkat çeken Sarpaş, "Bloglar dijital ortamın köşe yazılarıdır. Nasıl ki gazete alan insanların büyük bir bölümü köşe yazılarını okuyorsa bloglar da böyledir. İnsanlar haber duymak değil, yorum okumak istiyorlar” diye konuştu. Şirket bloglarının kurulmasının şirketin bilinirliğini arttırdığına vurgu yapan Sarpaş, katılımcılara blog açmalarını tavsiye etti.

Kurumların dijital ortamda kendilerine karşı meydana gelebilecek herhangi bir olumsuz durumda hemen harekete geçmesi gerektiğini söyleyen Sarpaş, bu durumların önüne geçebilmek adına kurumların marka elçileri oluşturmaları gerektiğini de sözlerine ekledi.

İlgili Fotoğraflar