UTİB TÜRK EV TEKSTİLİ ÜRÜNLERİNİ MOSKOVA'DA SERGİLEDİ

6 Ekim 2014

Heimtextil Moskova başarıyla tamamlandı


Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği(UTİB)tarafından milli katılım sağlanan Heimtextil Moskova fuarı başarıyla tamamlandı. Türk firmaları özgün tasarımlarıyla yine ön plana çıkmayı başardı.

UTİB Başkan YardımcısıPınar Taşdelen Engin, "Ülke ihracatımızın artırılması için ağırlıklı olarak üstsegment ürünlerle, dünyanın dört bir yanındaki fuarlarda çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Türkiye'yi ve Türk malı ürünleri tüm dünyaya tanıtmak ve ihracat hedeflerine ulaşmak amacıyla TİM tarafından hazırlık çalışmaları tamamlanan ve kamuoyuna sunulan "Turkey Discover the Potential” sloganı tüm dünyada yavaş yavaş tanıtılmaya başlarken; ülke ihracatına, dünyanın dört bir yanında yaptığı tanıtım ve fuar faaliyetleriyle katkıda bulunan Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB); Heimtextil Moskova Fuarı'nı da başarıyla tamamladı. Milli katılım bünyesinde 55 ev tekstili firmasının yer aldığı fuarda; üst segment ve özgün tasarım ürünleriyle yer alan Türk firmaları, oldukça büyük bir Pazar olan Rus pazarındaki yerini sağlamlaştırdı.

"Dünya, Türkiye'nin tekstil sektöründeki konumunun farkında”

Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan UTİB Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, Moskova'ya sadece Rusya'dan değil, Avrupa ve ABD'den de sektör profesyonellerinin ilgi gösterdiğini söyleyerek, " Sektörümüzün dünyadaki konumunun önemi herkes tarafından fark edildi. Bizler de, ülke ihracatımızın artırılması için ağırlıklı olarak üstsegment ürünlerle, dünyanın dört bir yanındaki fuarlarda çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. Türkiye Tekstil Sektörü'nün 2013 yılında8 milyar 391 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini hatırlatan Engin, ev tekstili sektörünün ise bu ihracatın3,1 milyar dolarlık kısmıyla toplam dünya ev tekstili pazarından %5lik bir payaldığını vurguladı.

8 aylık sektör ihracatı 2.1 milyar dolar

Engin, sektörün güncel ihracatı hakkında da bilgiler verdi. "Günümüzde Türk Ev Tekstili Sektörü, kendi özel koleksiyonlarını Avrupa ve Kuzey Amerika gibi rekabetin çok yoğun olduğu doygun pazarlara başarıyla ihraç ediyor. Bununla birlikte sektörümüz aynı zamanda, yükselen pazarlar olan Bağımsız DevletlerTopluluğu, OrtaDoğu ve Uzak Doğu ülkelerine de başarıyla ihracat gerçekleştirmekte. 2014 yılı ilk 8 ayına baktığımızda sektör ihracatımızın 2,1 milyar dolar düzeyinde gerçekleştiğini görüyoruz” diye konuşan Engin, sektörün özellikle hem geleneksel pazarlarda hem de yükselişte olan yeni pazarlarda kendi markalarıyla ilerlemeyi hedeflediğini söyledi.

Rusya' ya artış var ancak yeterli değil

UTİB Başkan Yardımcısı Engin, Rusya özelinde ihracat verilerine de değindi. Rusya'ya artışın istenen seviyede olmadığını söyleyen Engin, "2009 yılında 215 milyon dolar ev tekstili ihracatı yaptığımız Rusya pazarında, 2013 sonu itibarıyla 360 milyon dolara ulaştık.Toplam tekstil ihracatımızın yaklaşık1.1milyar dolar olduğu ve Rusya pazarının büyüklüğü düşünüldüğünde bu artış çok büyük olmamakla beraber, kayda değerdir” diye konuştu. Engin, her iki ülkenin birbirinden öğreneceği çok şey olduğuna dikkat çekerek, 2009 yılında 11 firma ile çıktıkları Moskova yolculuğunda; 2014 yılında 55 firmaya ulaştıklarına vurgu yaptı.

İlgili Fotoğraflar