2023 İHRACAT STRATEJİSİ, BURSA'DA ELE ALINDI…
- UİB, ‘2023 İHRACAT STRATEJİSİNDE BURSA DEĞERLENDİRMESİ' TOPLANTISINA EV SAHİPLİĞİ YAPTI.
- BURSA, 2023 HEDEFLERİNDE KİLİT ROL OYNAYACAK
BURSA - Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), TİMAKADEMİ tarafından düzenlenen ‘2023 İhracat Stratejisinde Bursa Değerlendirmesi' toplantısına ev sahipliği yaptı. Toplantının açılışında konuşan UİB Koordinatör Başkanı Orhan Sabuncu, "2023 hedeflerine ulaşmak için, Ülkemizin kg başına ürün ihracatını 3 dolar seviyelerine çıkarmalıyız” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından hayata geçirilen ve bir devlet politikası haline gelen 2023'de 500 milyar dolar ihracat hedefi doğrultusunda firmaların vizyonu ve stratejilerini kurgulamak amacıyla şehir turları düzenleyen TİMAKADEMİ'nin 2015'deki ilk durağı Bursa oldu. UİB'in ev sahipliğinde gerçekleşen ‘2023 İhracat Stratejisinde Bursa Değerlendirmesi' toplantısına, Bursa Valisi Münir Karaloğlu'nun yanı sıra, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (BTSO) İbrahim Burkay, UİB Koordinatör Başkanı Orhan Sabuncu ve çok sayıda ihracatçı firma temsilcisi katıldı.
"2023 hedefleri son derece gerçekçi ve iyi tasarlanmıştır”
Toplantının açılışında konuşan Bursa Valisi Münir Karaloğlu, böyle bir toplantının Bursa'da yapılmasından dolayı memnuniyet duyduğunu ifade ederek, "2023 yılı için koyulan hedefler son derece gerçekçi ve iyi tasarlanmıştır. Bu hedeflere ulaşmak için her şehir ve sanayiciye düşen bir takım sorumluluklar vardır. Biz bu sorumlulukların yerine getirilmesi durumunda hedeflerin kolayca yakalanabileceğini düşünüyoruz” şeklinde konuştu. 2023 hedeflerine en fazla desteği verecek şehirlerin başında Bursa'nın yer aldığını da dile getiren Karaloğlu, "Bursa, kendine her zaman hedefler koyan bir şehirdir. Bu bağlamda Bursa kendi hedeflerini yakaladığında zaten 2023 hedeflerine fazlasıyla katkı koymuş olacaktır” dedi.
"Her iki otomobilden biri Bursa'dan çıkıyor”
Bursa'nın sanayi ve ihracatın can damarı olduğunu belirten TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise, Türkiye'de üretilen her iki araçtan birinin Bursa'dan çıktığını vurgulayarak, "2014 yılında 12,4 milyar dolarlık ihracata imza atan Bursa, otomotiv ihracatımızın da yüzde 33'ünü sırtlıyor. Türkiye'de üretilen her iki araçtan biri Bursa'dan çıkıyor. Biz, Bursalı ihracatçılarımızın desteğiyle 2023 yılı için Bursa'nın belirlediği 75 milyar dolarlık hedefin yakalanacağını düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.
Yerli otomobil…
TİM olarak Bursa'dan büyük bir atılım beklediklerini de söyleyen Büyükekşi, "Bursa'da 3 bin 500'e yakın ihracatçı firmamız var. İlk bin ihracatçı arasında 51 firma yer alıyor. 191 ülkeye ihracat yapan Bursa, çok geniş bir üretim yelpazesine sahip. Yurtdışı ve yurtdışı pazara yakınlığı ile yatırımcılarına cazip imkânlar sunuyor. Tüm bunların yanı sıra Bursa, üretimde çok önemli başarılara imza atıyor. Ben, Türkiye'nin ilk yerli tramvayı İpekböceğini üreten bir şehir olan Bursa'nın yerli otomobil markası çıkarabileceğini düşünüyorum. İnovasyon, tasarım, Ar-Ge ve markalaşma odaklı üretim anlayışıyla Bursa bunu başarabilecek güçte” diye konuştu.
"Bursa, 2023 hedefleri için kilit rol üstlenecek”
Bursa'nın 2023 hedefleri için kilit rol üstleneceğinin çok açık olduğunu vurgulayan UİB Koordinatör Başkanı Orhan Sabuncu da, 2014 yılı itibariyle Bursa'nın Türkiye toplam ihracatından aldığı payın yüzde 8 olduğunu hatırlatarak, "2023 hedeflerine ülkemiz açısından bakıldığında; Ülkemizin kg başına ürün ihracatı 1,5 dolar civarındadır. Bunu en azından 3 dolara çıkarmalıyız. Ar-Ge harcamalarının Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYİH) içerisindeki payı bugün yüzde 0,95'tir, bunu 2023 yılına kadar yüzde 3'e çıkarmalıyız. Bunun için katma değeri yüksek, ileri teknoloji ürünlere yönelmeli, Ar-Ge harcamalarımızı artırmalı, inovasyona ağırlık vermeli, markalaşma ve tasarıma odaklanmalıyız. Biz Uludağ İhracatçı Birlikleri olarak durmadan bu hedef doğrultusunda çalışıyor veTürkiye'nin 2000'li yıllarda ivme kazanan ihracat büyümesinin, Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında 500 milyar Dolarlık büyük hedefe ulaşması yolunda 2009 yılında Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından başlatılan ve Devlet Belgesi haline gelen, 2023 İhracat Strateji Belgesinin, tüm sektörlerin en önemli gündemi olması gerektiğini düşünüyoruz” dedi.
Açılış konuşmalarının ardından, Turkish Time Genel Yayın Yönetmeni Barış Soydan'ın Moderatörlüğünü yaptığı panelde, VODAFONE Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, HSBC Türkiye Kurumsal Bankacılık Bölge Yönetimi Grup Başkanı Hülya Kalkavan, Güler Dinamik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ercan Güler, UPS Türkiye Satış ve İş Geliştirme Direktörü Serhat Gostolüpçe, Ekonomi Bakanlığı Ekonomik Araştırmalar Genel Müdürü Dr. Halil Bader Arslan, Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölgesi Müdür Yardımcısı Dr. Yasemin Görüm, 2023 İhracat Stratejisi Genel Vizyonu ve Bursa Değerlendirmesi ve 2023 İHRACAT STRATEJİSİ KAPSAMINDA Bursalı firmaların yararlanabileceği DEVLET DESTEKLERİNİ ve değişen tebliğlerini anlattılar. Programın son oturumunda ise, Global Connection Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Özkan, Türkiye'nin yurtdışı tanıtım atağı kapsamında Türkiye'nin markalaşması konusunda önemli bilgiler verdi.