BELARUS, TÜRK OTOMOTİV SANAYİİNE KAPILARINI AÇTI
06 Nisan 2012
Türk otomotiv endüstrisine yeni fırsatlar ve pazarlar yaratma peşinde koşan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), yeni hedef olarak Belarus'u seçti. Bu ülkede önemli üç markanın tesislerinde incelemelerde bulunan OİB'e Belarus Sanayi Bakan Yardımcısı Alexander A. Pukhovoy işbirliğinden yatırıma kadar destek vereceklerini söyledi.
Belarus temaslarını değerlendiren OİB Başkanı Orhan Sabuncu, Türk otomotiv endüstrisinin yakaladığı kalite ve rekabetçilikle ‘Türk Malı' olgusunu yarattıklarını hatırlatarak, "Birçok ülkeden işbirliği ve yatırım davetleri alıyoruz. Endüstrimizi tanıtıyoruz” diye konuştu.
Türk otomotiv endüstrisini dünyanın her yerinde tanıtmak isteyen ve işbirliği ile yatırım olanaklarını kollayan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), bu kez rotasını Belarus'a çevirdi. Bu ülkedeki üç önemli otomotiv firmasının 4 tesisini ziyaret eden ve tesislerinde incelemelerde bulunan OİB'e her türlü işbirliği için kapılar açıldı.
OİB Başkanı Orhan Sabuncu liderliğinde Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Otomotiv Daire Başkanlığı ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD)'nin de aralarında bulunduğu otomotiv sektörel ticaret heyeti, Belarus'un önemli kentlerinden Minsk'te bulunan JSC Minsk Automobile (MAZ) ve MTZ Traktör fabrikaları ile Mogilev'de bulunan JSC MAZ Mogilev fabrikası ve Mogilev Vagon fabrikalarını ziyaret etti.
Belarus, işbirliği ve yatırım için desteğe hazır
Belarus otomotiv sektörel ticaret heyetine Türkiye'den 29 firma temsilcisi katılarak, Minsk ve Mogilev'deki 4 tesiste incelemelerde bulunmasının ardından MAZ, MTZ ve Mogilev Vagon yöneticilerinden üretim ve geleceğe yönelik planları hakkında bilgiler aldılar ve ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdiler. Belarus Sanayi Bakan Yardımcısı Alexander A. Pukhovoy ise OİB heyetini ağırlamaktan mutlu olduklarını ve Türk firmaların yatırımı ve işbirliği için her türlü desteğe hazır olduklarını vurguladı.
‘Türk Malı' olgusu yaratıldı
Belarus ziyaretini değerlendiren OİB Başkanı Sabuncu ise Türk otomotiv endüstrisinin artık üretim çeşitliliğinden niteliğine, kalitesinden rekabetçiliğine kadar aranan bir marka haline geldiğine dikkat çekti. Sabuncu, "Dünyanın 170 ülkesine ihraç ettiğimiz kaliteli ürünlerimizle ‘Türk malı' olgusu yarattık. Bu nedenle birçok ülkeden işbirliği ve yatırım davetleri alıyoruz. Bu ülkeleri otomotiv sektörel heyetleri oluşturarak ziyaret edip neler yapabileceğimizi araştırıyoruz. Firmalarımıza işbirliği, yatırım ve yeni pazar imkanı sunuyoruz. Türk markasını tanıtıyoruz. Bunun da geri dönüşünü olumlu olarak özelikle yan sanayimizde yaşadığımız ihracat artışı ve yurt dışı yatırımlarımızla alıyoruz” diye konuştu.