İSTANBUL TEKSTİL FUARLARININ MERKEZİ OLACAK
04 KASIM 2014
Texworld İstanbul kapılarını ilk kez açtı
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), Messe Frankfurt ve Çin Uluslararası Ticareti Geliştirme Konseyi (CCPIT) işbirliğiyle düzenlenen, Texworld İstanbul fuarı ilk kez kapılarını açtı.
UTİB Başkanı İbrahim Burkay, " Burada yapılan işbirliği Çin ve Türkiye için oldukça önemli”
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), Messe Frankfurt ve Çin Uluslararası Ticareti Geliştirme Konseyi (CCPIT) işbirliğiyle düzenlenen, Texworld İstanbul tekstil ve hammaddeleri fuarı, 14'ü Türk firmaları olmak üzere toplam115 firmanın katılımı ile ilk kez kapılarını açtı. Fuarın açılışında konuşan UTİB Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye Tekstil Sektörünün 2013 yılı sonunda yüzde 7 artış ile 8 milyar 391 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini hatırlattı.
Sektör ihracatının, genel ihracattan daha yüksek oranda arttığına dikkat çeken Burkay, "Türkiye'nin endüstriyel gelişimi ve ihracattaki başarı öyküsünde, Türk tekstil sektörü bir mihenk taşı olarak yerini almıştır. Türkiye diğer yandan; en üst segment şirketlerden binlerce küçük ve orta boy modaevine; tasarım stüdyolarından moda okullarına kadar çok sayıda marka tarafından kritik önem taşıyan bir tedarik merkezi olmuştur” diye konuştu.
Uluslararası moda kumaşlarının üretim üssü Türkiye
İbrahim Burkay, Texworld İstanbul için Messe Frankfurt ve CCPIT ile yapılan işbirliğinin önemine de vurgu yaptı. Türkiye'nin moda kumaş üretiminde bir üs haline geldiğini söyleyen Burkay, " İstanbul tüm dünya için tekstil fuarlarının merkezi olacak. Messe ile çok ciddi ortaklıklarımız var. Geçen hafta da Şangay'da Çin ve Uzakdoğu pazarı için önemli olan fuarda hep birlikteydik” dedi.
Burkay, Çin ile Türkiye'nin; 3'üncü dünya ülkelerinde pek çok ortak proje gerçekleştirebileceğini söyleyerek, "Bugün tekstil ve moda denildiğinde, Türkiye, dünya pazarlarında ilk akla gelen ülkelerden biridir. Türk Tekstil ve Türk Hazır Giyim Endüstrisi üretimden promosyona, kalite standartlarından pazarlamaya kadar bütün alanlarda en üst kaliteyi sunmaktadır. Bu başarıya; ülkemizin ihracat stratejisi çerçevesinde; yüksek katma değerli üretim, tasarım ve marka kalitesine odaklanmamız sayesinde ulaşılmıştır” diye konuştu.