MOSKAVA'NIN EN İYİ STANDI TÜRKLERDEN
2 EYLÜL 2012
Kalitesi ve zamanında teslim özelliğiyle dünya otomotiv sektöründe ön plana çıkan Türk otomotiv endüstrisi, Rusya'da aldığı bir ödülle başarısını tescilledi. Moskova'da yapılan Otomotiv Fuarı'na milli katılım sağlayan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), fuarın en iyi milli katılım standı seçildi.
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından Türk Milli Katılım Organizasyonu gerçekleştirilen, Moskova'daki "MIMS Uluslararası Otomobil Teknik Servisi Otomotiv Parça ve Ekipmanları Fuarı” başarıyla tamamlandı. Toplam 42 bin metrekarelik fuar alanında 34 farklı ülkeden 1000'den fazla şirketin yer aldığı fuara OİB tarafından 27 firmanın katılımıyla 606 metrekarelik Türk milli standı kuruldu. Fuardaki Türk standı, gerçekleştirilen organizasyonda kaliteli stand tasarımı, kusursuz hizmet anlayışı ile öne çıktı. Fuar İdaresince 27 Ağustos 2012 akşamı düzenlenen katılımcı resepsiyonun da, OİB'e "Fuarın en iyi milli katılım standı" ödülü ITE Rusya Genel Müdürü tarafından OİB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu'ya takdim edildi.
Hedef milli katılımı iki katına çıkarmak
Fuara Rus firmaların yanı sıra Almanya, İspanya, İtalya, Kore, Çin gibi ülkeler
de milli standlarla katılım sağladılar. Ziyaretçilerin de yoğun ilgi gösterdiği
fuar hakkında bilgi veren OİB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu: "Fuar
her yönüyle çok başarılı geçti. Fuara katılan Türk firmalarının yanı sıra fuar
ziyaretçileri de OİB tarafından ilk kez bu fuarda uygulanan kurumsal Türk Milli
Katılım Standının şimdiye kadar yapılanlar içinde en iyisi olduğunu söylediler.
Bir sonraki sene Türk Milli Stand alanını ikiye katlayarak fuara yeniden milli
katılım organizasyonu düzenleyeceğiz. Fuara katılan tüm Türk firmalarını milli
katılım şemsiyesi altında görmek istiyoruz" diye konuştu.
20 milyar dolarlık ihracat hayal değil
Türk otomotivcileri olarak yeni pazar arayışlarına her platformda devam ettiklerini vurgulayan Sabuncu şöyle konuştu: "Özellikle AB ülkelerinde yaşanan ekonomik sıkıntılar nedeniyle ihracat pazarlarımızı çeşitlendirmemiz gerekiyor. Bu bağlamda Moskova'da gerçekleştirilen bu fuar bizim için önemli bir adım. 2012 yılında koyduğumuz ihracat hedefine ulaşmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu yıl hedeflenen 20 milyar doların üzerindeki dış satışın yakalanacağına olan inancımız tam.”
Sabuncu önümüzdeki dönemlerde de farklı ülkelerde fuar ve tanıtım etkinliklerine katılarak oluşturdukları "Kaliteli Türk Malı” kavramını pekiştireceklerini de sözlerine ekledi.