PREMIERE VISION NEW YORK'A TÜRKİYE DAMGASI

22 Temmuz 2012


UTİB, PREMIERE VISION'DA VİTRİNE ÇIKTI

Moda dünyasının en prestijli fuarlarından Premiere Vision 11-12 Temmuz tarihlerinde New York'ta gerçekleştirildi. 2013-2014 sonbahar-kış koleksiyonlarının tanıtıldığı fuarda Türkiye'den 22 firma boy gösterdi. 20 Türk firması Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tarafından düzenlenen milli katılım organizasyonu ile fuarda yer alırken, Türk tekstilinin geldiği nokta Amerika vitrininden dünyanın beğenisine sunuldu.

Fantezi kadın ve erkek giyim, karışık rahat, spor ürünler, özel ve teknik ürünler ile 2013-2014 sonbahar-kış koleksiyonlarının gösterildiği fuara 16 ülkeden 113 firma katıldı. 4'ü Bursa'dan olmak üzere 22 Türk firmasının iştirak ettiği fuarda, dünyanın en büyük moda markalarının yetkilileri; özel tasarımı ve renkli yapısıyla ziyaretçilerin oldukça dikkatini çeken UTİB standını ziyaret ederek, Türk firmalarıyla ikili görüşmeler gerçekleştirdiler.

Moda tasarımcıları tarafından gelecek sezonlardaki eğilimlerin belirlenmesi bakımından öne çıkan fuar, moda endüstrisinin önde gelen oyuncularının son tasarım ve stillerini sergiledikleri bir platform olarak görülüyor.

UTİB Başkanı İbrahim Burkay, fuar sonrası değerlendirmesinde: "Bildiğiniz gibi, Amerika Birleşik Devletleri 314 milyonluk nüfusu ve satın alma gücü paritesine göre 15 trilyon dolardan fazla olan GSYİH ile dünyanın en büyük ekonomisi. Geçen yıl toplam 2 trilyon 314 milyar dolar ithalat yapan bu dev pazarın tekstil ithalatı 12 milyar dolar, hazır giyim ithalatı ise 96 milyar dolar” dedi.

ABD'ye tekstil ihracatında 2012'nin ilk 6 aylık döneminde yüzde 14 artış…

2011 yılında Türkiye'nin ABD'ye tekstil ihracatının yüzde 30 artışla 300 milyon dolar olduğunu ve 2012 yılının ilk 6 aylık döneminde de yüzde 14 artış kaydedildiği bilgisini veren İbrahim Burkay, 2011 yılında tekstil ihraç pazarları arasında 8. sırada yer alan ABD'nin, 2012 yılında 5. sıraya kadar yükseldiğini ifade etti.

Son dönemde Türkiye'nin ABD pazarındaki genel başarısında tekstil sektörünün önemli katkısının olduğunu açıklayan Burkay, yılda 12 milyar dolar tekstil ithalatı yapan ve bu değerle Çin'in ardından dünyanın 2. en büyük tekstil pazarı olan ABD'nin, Türkiye tekstil sektörü için çok önemli fırsatlar sunduğunu dile getirdi.

Kuzey Amerika pazarının kriz sonrası süreçte Avrupa Birliği pazarından daha hızlı bir toparlanma performansı gösterdiğini belirten Burkay "Biz 2012 ve sonrasında Amerika pazarını çok önemsiyoruz ve bu pazarda çok farklı organizasyonlar gerçekleştirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Premiere Vision, trendlerin belirlenmesinde önemli bir rehber

Türkiye'nin moda ve tasarımda geldiği noktayı, yenilikçi ve inovatif ürünleriyle fuar aracılığıyla dünyanın beğenisine sunduğunu kaydeden Burkay, Premiere Vision New York'un tasarım sürecinde firmalara eşsiz fırsatlar sağladığını belirterek, fuarın ana sezon trendlerinin belirlenmesi bakımından da önemli bir rehber olabileceğini bildirdi. Amerikan pazarının fiili olarak gözlemlenmesi ve sektördeki eğilimlerin takip edilmesi açısından fuarın önemli bir noktada yer aldığını kaydeden Burkay, "Premiere Vision tekstil dünyasındaki küresel liderler, moda profesyonelleri, uzmanlar ve kısacası piyasayla sürekli temas halinde olan bir organizasyon. Gelecek sezonların trendlerini doğru görme ve ilham alma bakımından büyük fırsatlar sunuyor” dedi.

Organik ve çevre dostu ürünlere yönelik genel eğilimin fuarda bir kez daha gündeme getirildiğini hatırlatan Burkay, Türk tekstil sektörünün gelecek planlarını belirlemesinde fuarın büyük önem arz ettiğini sözlerine ekledi.

 


İlgili Fotoğraflar