SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN HER FİRMA ADIM ATMALI
21 Haziran 2011
Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ve UİB Koordinatör Başkanı Şenol Şankaya, firmaların yaptığı sosyal sorumluluk faaliyetlerinin toplumsal önemi ile ilgili bir değerlendirme yaptı. Firmaların üretim yaparken bir yandan da varolan kaynakları tükettiklerine dikkat çeken Şankaya, "Her firmanın kazandığı paranın bir kısmını çeşitli sosyal projelerle toplumla paylaşması, toplumda değer yaratması sürdürülebilirlik için önemli. Firmanın yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleri aslında o kuruma da değer katan onu özel kılan çalışmalar oluyor. Toplumun gözünde kurum sadece ürettiği veya yaptığı hizmetle değil yaptığı sosyal sorumluluk çalışmalarıyla da ayrıcalık kazanıyor. Bu yüzden hedefi olan, doğru planlanmış ve uygulanmış toplumun ihtiyaçlarına yönelik sosyal sorumluluk projeleri kurumlar için çok önemli. Doğru proje hem firmaya hem de topluma değer katıyor” dedi.
UİB olarak da bu konuya büyük önem verdiklerini belirten Şankaya, bu bağlamda Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB)'e bağlı 5 birlikten biri olan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği'nin büyük bir projeyi hayata geçirdiğini söyledi. Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından yaptırılan ve geçtiğimiz aylarda açılışı olan OİB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nin, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları adına önemli bir örnek olduğunu vurgulayan Şankaya "Kurumlar ve firmalar bu tür projelere daha fazla önem vermeli” dedi.
Şankaya, birlik başkanlığını yaptığı hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün emek yoğun bir sektör olduğunu bu yüzden de firmaların başta çalışanların sosyal uygunluk şartları olmak üzere, çevre ve işçi sağlığı şartlarını yerine getirmelerinin sosyal sorumluluk çalışmaları için çok önemli olduğuna dikkat çekti. Hazır giyim sektöründeki firmalar için sosyal sorumluluk faaliyetlerinin artık olmazsa olmazlar arasına girdiğine dikkat çeken Şankaya sektörde ayakta kalmak ve farklılaşmak için firmaların sosyal sorumluluk projelerine önem vermesi gerektiğini söyledi. "Artık tüketiciler çok daha bilinçli ve toplumsal konulara duyarlı. Satın aldıkları ürünün çok daha insani koşullarda, adil bir şekilde ve çevreye zarar vermeden üretilmesini istiyorlar. Firmaların sadece para kazanmak için var olmasını değil, toplumu geliştiren ve daha ileriye taşıyan belli misyonları olan üreticiler olmasını da istiyorlar” diye konuşan Şankaya, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının aynı zamanda etik kurallar çerçevesinde önemli bir pazarlama yöntemi olduğunu da sözlerine ekledi.