TEKSTİLE 500 MİLYON DOLARLIK DOPİNG
Modanın merkezi Première Vision İstanbul CNR'de başladı
Tekstile 500 milyon dolarlık doping
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) desteğinde, CNR Moda Fuarcılık ve Première Vision S.A. işbirliğinde düzenlenen "Première Vision İstanbul” başladı.
UTİB Başkanı İbrahim Burkay, "Première Vision İstanbul, tekstil sektöründe 500 milyon dolarlık iş hacmi oluşturacak.”
Küresel arenada üretim kalitesiyle tanınan Türk tekstil sektörünü, dünya modasının önemli firmaları ile CNR EXPO Yeşilköy'de bir araya getiren "Première Vision İstanbul” başladı. 31 Ekim tarihine kadar devam edecek fuar, Türkiye'nin fuarcılık sektöründeki öncüsü CNR Moda Fuarcılık ve Première Vision S.A. işbirliğinde, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) desteğinde düzenleniyor.
Tekstil ve hazır giyim sektörünün iç ve dış ticaret gereksinimlerine en üst düzeyde yanıt veren fuarda, 2015-16 sonbahar-kış sezonu renkleri, kumaşları, trendleri ve aksesuarları sergileniyor.
Sektörün en önemli oyuncuları bu fuarda
Première Vision İstanbul'un en büyük destekçisi UTİB'in Başkanı İbrahim Burkay fuarla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Première Vision'un Türkiye'ye gelişinin çok önemli olduğunu söyleyen Burkay, şöyle konuştu: "Bu fuar sayesinde özellikle İtalyan ve İspanyol firmalar yakın coğrafyamızdaki pazarlara ulaşma imkanı buldu. Sektörün en önemli oyuncuları bu fuara geldi. Première Vision İstanbul, tekstil sektöründe 500 milyon dolarlık iş hacmi oluşturacak.”
Yerli firmalara büyük fırsat
Première Vision'un ilk kez organize ediliyor olmasına rağmen yoğun talep aldığını vurgulayan Burkay, bir sonraki fuarın 2 kat daha büyük alanda düzenleneceğini söyledi.
UTİB olarak, yerli firmaların organizasyonunu sağladıklarını hatırlatan Burkay, " Fuar, yabancı firmaların ilgisini başarıyla çekti. Yerli firmalar için de büyük fırsatlar yarattı. Özellikle Kuzey Afrika, Rusya ve Türki Cumhuriyetleri sektörde büyük bir pazar oluşturacak” diye konuştu.
Fuara 153 marka katılıyor
CNR Holding CEO- Fuarcılık Grup Başkanı Cem Şenel, "Kıtaları birleştiren İstanbul, Première Vision ile tekstil profesyonellerini bir araya getirecek” dedi. Şenel, Première Vision İstanbul'a, 153 markanın katıldığını belirterek, şöyle konuştu: "Fuara, İtalya, Fransa, İspanya, Danimarka, Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Portekiz ve Romanya'dan firmalar katılıyor. Ayrıca sektörün hedef ülkeleri Bulgaristan ve Romanya'dan da alım heyetleri geliyor. 2015-16 sonbahar-kış sezonun en doğru seçimlerinin yapılacağı fuar, moda sektörüne yön verecek yenilikler, yeni ilham kaynakları ve trend bilgileri içeriyor. Aynı zamanda fuar, yeni ürün ve tedarikçilerin bir araya gelmesinde önemli bir platform olacak.”
Fuarın 10 bin metre kare alanda gerçekleştirildiğini ve 5 bin profesyonel ziyaret hedefi olduğunu belirten Şenel, "Dünyanın en önemli kumaş fuarlarından olan Première Vision İstanbul, kumaş, aksesuar, iplik, elyaf ve denim kategorilerinde modada trendleri belirliyor” dedi.
EDİTÖRE NOT:
• Premiere Vision fuarının İstanbul'da organize edilmesinin tek nedeni İstanbul'un bir moda ve çekim merkezi olması değil. Kentin Avrupa ve Asya arasındaki fiziksel konumu, Türkiye'nin talep açısından yükselen ülkeler Balkanlar, İran, Irak ve Rusya'ya yakınlığı, 2017'ye kadar toplam yüzde 16'lık büyüme öngörülen Türkiye ekonomisinde ihracatta yüzde 17'lik payla tekstil ve hazır giyim üreticilerinin öne çıkması da etkileyici nedenler arasında yer alıyor.
• Bulgaristan'dan bir delegasyon ile fuarı ziyaret eden kuruluş "Bulgarian Association of Apparel and Textile Producers and Exporters (BAATPE)” olurken, Romanya'yı temsil eden isim ise yine bir delegasyon eşliğinde "Employers Federation of Textiles, Garments and Leather Industry (FEPAIUS)” oluyor.
• Dünyada trend yaratacak kadar güçlü isimler olarak kabul edilen Marzotto Group ve Miroglio‘nun yanı sıra emprime kumaş üreticisi Seterie Argenti, yünlü kumaş üreticisi Bisentino, ipekli kumaş üreticisi Clerici ve aksesuar üreticisi Bottonificio fuardaki İtalyan katılımcılar arasında ön plana çıkıyor.
• Gömleklik kumaş üreticisi Teviz ve takım elbiselik kumaş üreticisi Riopele fuarın Portekizli katılımcıları olurken, Fransız Creations Robert Vernet, Alman pamuklu kumaş üreticisi Kindermann ve Avusturyalı elyaf üreticisi Lenzing, Premiere Vision İstanbul'un dikkat çeken diğer isimleri arasında yer aldı.
•Sonbahar/Kış 2015-2016 sezonunda öne çıkanların konu alınacağı seminerde Premiere Vision Moda Direktörü Pascaline Wilhelm, deneyim, ilham ve trend tüyoları üzerinde yoğunlaşıyor. Seminer, 29 ve 30 Ekim'de saat 15:00'da gerçekleşiyor.
• Fuardaki bir diğer seminer ise 2015-2016 Kış Sezonunda "kadın giyim koleksiyonlarına dair dört ana tema”yı konu alıyor. Seminer 29 ve 30 Ekim'de saat: 14:00‘da.
• Fuarın ziyaretçi profili: modacılar, tasarımcılar, sektör profesyonelleri