TEXBRIDGE KRİZDEKİ YUNANLILARIN KURTULUŞ KÖPRÜSÜ OLMAYA ADAY
Türkiye'nin
ilk ve tek kumaş ve aksesuar fuarı Texbridge, yaklaşık 150 firmanın katılımıyla
başladı. Avrupalı firmaların katılımındaki artış dikkat çekerken; en fazla
katılım krizdeki Yunanistan ve İtalya'dan oldu.
Uludağ
Tekstil İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Burkay, " Coğrafi konumumuz
gereği Avrupa ve Asya arasında bir tekstil köprüsü kurmayı hedefleyerek
yola çıktık. İkinci kez gerçekleşen bu fuarla amacımıza adım adım ulaştığımızı
görüyoruz”
CNR
Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, " Texbridge, hızla gelişiyor ve
modada yeni trendlere yönelik uygun kumaş ve aksesuar seçiminde dünyada
referans fuar haline geliyor”
Avrupa ve
Asya arasında bir tekstil köprüsü kurma hedefiyle yola çıkan Texbridge,
ziyaretçileriyle buluştu. Geçtiğimiz Ekim ayında ilk kez gerçekleştirilen fuara
göre, Avrupalı katılımcı firma sayısının artışının göze çarptığı fuarda;
özellikle ekonomik krizle mücadele eden Yunan ve İtalyan firmalar dikkat çekti.
Yunanlı firmaların Türkiye acenteliğini üstlenen Meltem Aksoy, " Krizin ayak
sesleri duyulmaya başladığından beri Yunan tekstil ve aksesuar firmaları
Türkiye pazarına büyük ilgi gösterdi. Texbridge bu firmaların kendilerini
göstermeleri için büyük bir fırsat” dedi.
CNR Holding
kuruluşu olan İstanbul Fuarcılık ile birlikte fuarı organize eden Uludağ
Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, fuarın trend
alanları, alım heyetleri, tasarım seminerleri, denim zone ve design lab
etkinlikleriyle daha da zenginleştiğini söyledi. "Coğrafi konumumuz gereği Avrupa
ve Asya arasında bir tekstil köprüsü kurmayı hedefleyerek yola çıktık. İkinci
kez gerçekleşen bu fuarla amacımıza adım adım ulaştığımızı görüyoruz” diye
konuşan Burkay, İngiltere ve İtalya'nın önde gelen desen stüdyolarının "design
lab” adını verdikleri alanda yapacakları çalışmaların yeni trendlerin
ipuçlarını vereceğini ifade etti.
Denim İlk
kez fuarda yer alıyor
İbrahim
Burkay, Türkiye'nin denim kumaşta son yıllarda kendini ispatlamasıyla
Avrupa'dan üst segment denim talepleri geldiğini ve bu yıldan itibaren denim
kumaşların da fuarda yer aldığını belirtti. Burkay, "Türk denim
sektörünün sahip olduğu gücün dünya piyasalarında daha iyi algılanması ve
denimde trend belirleyen ülke konumumuzun tüm dünyada kabul görmesi için
tanıtım faaliyetlerimizi, dünya denim trendlerini belirleyen İtalyan tasarım
ofisi Creative Room ile oluşturduğumuz Turkish Blue Sıgn konseptiyle dünyadaki
tüm platformlarda başladık. Bunun ilk lansmanını da Texbridge'de
gerçekleştirdik. Denim Zone ve Denim Cafe'de sektördeki gelişmeleri paylaşmak
ve trendleri takip etmek bu bakımdan çok önemli.
"Fuar yeni
koleksiyonlara referans olacak”
CNR Holding
Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem de fuarın kendisini hızla geliştirdiğini
belirterek, "Texbridge, hızla gelişiyor ve modada yeni trendlere yönelik uygun
kumaş ve aksesuar seçiminde referans fuar haline geliyor” dedi. Erem, fuar
süresince gerçekleştirilecek ve ünlü trend tahmincilerinin ve tasarımcıların
yer aldığı etkinliklerin de, fuarın öneminin göstergesi olduğunu sözlerine
ekledi.
Sektörden
tam destek
Sektörler
arası işbirliğinin güzel bir örneğini oluşturan Texbridge fuarına başta Ekonomi
Bakanlığı ve TİM olmak üzere İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları
Birliği (İHKİB), Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (ETHİB),
Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB), Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon
İhracatçıları Birliği (UHKİB), Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları
Birliği(EHKİB), İstanbul Moda Akedemisi(İMA), Güneydoğu Anadolu İhracatçı
Birlikleri (GAİB), Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), Merter Sanayici
ve İşadamları Derneği (MESİAD), Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği (LASİAD),
Örme Sanayicileri Derneği (ÖRSAD), Osmanbey İşadamları Derneği (OTİAD), Bursa
Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi Sanayici ve İşadamları Derneği (DOSABSİAD)
destek veriyor.
FUAR HAKKINDA:
·
Texbridge İstanbul Kumaş
ve Aksesuarları Fuarı, 8-10 Mart 2012 tarihleri arasında CNR Expo'da
düzenleniyor.
·
Fuar 20 bin metrekarelik
alanda 150'ye yakın firmanın katılımıyla gerçekleştirilecek.
·
Fuarda Niek De
Prest, ünlü trend ofisi The Trend Boutique, WGSN, New York'tan Tobe Report,
Pantone - Carola Seybold, Creative Room gibi ünlü isim ve trend ofislerin yer alacağı yeni trendlerin anlatılacağı seminerler
yapılacak.
·
Dünyanın
önemli tekstil fuarlarının trendlerini belirleyen Belçikalı trend tahmincisi
Michel Minne, Texbridge için de 2013 İlkbahar - Yaz trendlerinin sergileneceği
bir trend alanı hazırlıyor. Minne'nin "free” adını verdiği trend alanında
3 konsept işlenecek: Pale Decadence, Compound Milimalizm ve Acumulate.
·
Texbridge
2012 Fuarı kapsamında T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü
koordinatörlüğünde Fas, Tunus, Portekiz, Moldova, Romanya, Ürdün, Suriye ve
Lübnan' dan alıcı firmaların yetkilileri ile basın mensuplarının oluşturduğu
bir Alım Heyeti organizasyonu gerçekleştirilecektir. Başta Avrupa olmak üzere,
Ortadoğu, Kuzey Afrika, Uzak Doğu ve Kuzey Amerika'dan gelecek önemli alıcılar
sektörle buluşturularak bu ülkelerdeki Pazar payının artırılması hedefleniyor.
·
Dünyaca
ünlü desen stüdyolarının yer alacağı "Design Lab” alanında Avangard, Pool
Studio, Blue Studio, Westcott, Lewis & Lewis, Anteprima Sas, Keelergordon
gibi stüdyolar firmalarımızla buluşacaklar. Fuarın ilk günü olan 8 Mart 2012
saat 17:30'da verilecek olan kokteyle fuar katılımcıları, alım ofisleri, alım
heyeti katılımcıları, desen stüdyoları katılım sağlayacak.
·
Denim
firmalarının bulunduğu holde "Denim Zone” alanı yapılacak olup bu alanda ünlü
İtalyan tasarımcılar Umberto Brocchetto ve Massimo Munari Denim Trendlerini
katılımcılarla paylaşacaklar.