UİB 2023 HEDEFİNE HIZLI KOŞUYOR
03 AĞUSTOS 2011
Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) ihracatını, 2011 yılı ilk 7 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 artırarak yaklaşık 13 milyar dolara çıkarttı.
UİB Koordinatör Başkanı Şenol Şankaya, "Hedeflerimize hızla ilerliyoruz. Bu süreçte, teşvik bölgesi gözetilmeksizin 10 yıl boyunca kurumlar vergisi istisnası, KDV ve gümrük vergisi istisnası, SSK prim desteği, enerji desteği, finansman desteği istiyoruz” dedi.
İhracatın şampiyon sektörü otomotiv, 2011 yılsonu hedefini 20 milyar dolara çıkarttı.
UİB Avrupa'da beklenen krize karşı da önlemlerini alarak farklı ihracat pazarları için B planını oluşturdu.
Türkiye ihracat filosunun ikinci büyük gemisi Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) bünyesinde faaliyet gösteren 5 birlik başkanı düzenledikleri ortak basın toplantısı ile ilk 7 ayda yaklaşık 13 milyar dolarlık ihracatı yakalayan UİB”in performansını değerlendirdi. Toplantıya, UİB Koordinatör Başkanı ve aynı zamanda Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkanı Şenol Şankaya, Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Başkanı (UTİB) İbrahim Burkay, Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği (UMSMİB) Başkanı Orhan Gençoğlu ve Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Başkanı Dr. Salih Çalı katıldı.
"İthalatta alarm zili zorunlu”
Toplantının açılışında konuşan UİB Koordinatör Başkanı Şenol Şankaya, Türkiye'nin önünde ihracatı artırmak anlamında büyük bir fırsat olduğunu vurgulayarak, " Hedeflerimize hızla ilerliyoruz. Bu süreçte, teşvik bölgesi gözetilmeksizin 10 yıl boyunca kurumlar vergisi istisnası, KDV ve gümrük vergisi istisnası, SSK prim desteği, enerji desteği, finansman desteği istiyoruz” dedi. Türkiye'nin, her yıl ortalama yüzde 7 ile 10 arasında büyüme rakamı yakalaması gerektiğini söyleyen Şankaya, ithalattaki artışı ise "kabus” olarak tanımladı. Şankaya, "İthalatta alarm zili çalmak zorunlu” diye konuştu. Şankaya, UİB üzerinden yapılan hazırgiyim ihracatının ise 2011 yılı ilk 7 ayında geçen yıla oranla yüzde 13 artarak 318.7 milyon dolar seviyesine yükseldiğini sözlerine ekledi.
Otomotiv 5'inci viteste, hedef 2 milyar dolar arttı
Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) 7 aylık ihracatı, geçen yıla oranla yüzde 19 artarak, 11 milyar 77 milyon dolar oldu. Bu artış sektörün yıl sonu hedefini de değiştirdi. OİB Başkanı Orhan Sabuncu yaptığı değerlendirmede, 18 milyar dolarlık yıl sonu hedeflerini 20 milyar dolara çıkarttıklarını açıkladı. 2011 yılı ilk 7 ayında AB ülkelerine yüzde 75 oranında ihracat artışı sağlandığını belirten Sabuncu, "En büyük müşterimiz AB ülkeleri, orada yaşanabilecek olası krizler sektör ihracatımızı olumsuz etkiler” dedi.
Tekstil istikrarını sürdürdü
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay konuşmasında, birlik olarak 2011 yılı ilk 7 ayında yüzde 25 oranında bir artış sağladıklarını ve yaklaşık 667 milyon dolara ulaştıklarını söyledi. Sektörün olası Avrupa krizine karşı alternatif pazarlar konusunda B planı yaptığını vurgulayan Burkay, "Özellikle Çin, Güney Amerika ve Hindistan pazarları için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
Çin ihracata "salça” oldu
Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği (UMSMİB) 7 aylık ihracatı, yüzde 9 artarak 99.3 milyon dolar oldu. UMSMİB Başkanı Orhan Gençoğlu konuşmasında, sektörün ithalat girdisinin hemen hemen sıfır olduğunu hatırlatarak, "Döviz fiyatlarındaki oynamalar en çok bizim sektörümüzü etkiliyor. Mevcut kurun korunması önümüzdeki yıllarda sektörün ihracatına olumlu katkı sağlayacaktır.” dedi. Özellikle geçen seneki hammadde fiyatlarındaki artışın meyve sebze mamul ihracatına olumsuz etkileri olduğunu söyleyen Gençoğlu, "Domates fiyatları arttığı için salça ve benzeri ürünlerde fiyatlarımız çok yüksek kaldı ve Çin ile rekabet edemiyoruz. Tarımda çok çok gerideyiz, planlı üretim yok, hava şartları etkisini anında gösteriyor” diye konuştu.
Biber ihracatçının ağzını yakmaya başladı
Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Başkanı Dr. Salih Çalı, son günlerde kamuoyunu meşgul eden biber ihracatıyla ilgili sıkıntıların üreticiyi ve ihracatçıyı büyük sıkıntıya soktuğunu söyledi. Çalı, "Geçtiğimiz dönemde sorun çıkan ürünler sera ürünleriydi. Şu anda ihraç edilen ürünler ise açık alanda üretilen ürünler” dedi. İhraç edilen biberlerin hem Türkiye'de, hem de AB'ye girdiği ülkede 2 ayrı analize tabi tutulduğunu ve bunun büyük zaman ve maliyet kaybı yarattığını ifade eden Çalı, "Biz analize asla karşı değiliz ama tek bir noktada analiz yapılmalı, ihracatçı mağdur edilmemeli” dedi. Çalı değerlendirmesinde yağışlardaki azalma nedeniyle başta kiraz olmak üzere pek çok meyvede üretim sıkıntısı olduğunu ve buna bağlı olarak ihracatın gerilediğini söyledi.
Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) ihracatı ise 2011 yılı ilk 7 aylık döneminde yüzde 1 artarak 57.7 milyon dolar oldu.