UİB, REKABET KURUMU'NU GÖREVE ÇAĞIRIYOR
25 Haziran 2012
■ İDO'YA İHRACATÇILAR DA TEPKİLİ
■ UİB KOORDİNATÖR BAŞKANI GENÇOĞLU: İDO'NUN UYGULAMALARI ZAMAN KAYIPLARINA YOL AÇIYOR
İDO'nun uygulamalarına yönelik artan şikayetlere bir tepki de UİB'den geldi. Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Koordinatör Başkanı Orhan Gençoğlu, İDO'nun esnek fiyatlandırma politikasına tepki göstererek, "İDO özelleştirme sonrası uyguladığı fiyat politikası ile sadece vatandaşları değil, işleri nedeniyle çok sık seyahat eden ihracatçıları yani bizleri de zora sokuyor” dedi.
Orhan Gençoğlu yaptığı açıklamada acil olarak bu yanlıştan dönülmesi gerektiğini belirtti. Esnek ücret tarifesinin adaletsizliklere yol açtığını aktaran Gençoğlu, "Öte yandan bilet alırken aşırı detay sorulara yanıt istenmesi, sık sık Bursa-İstanbul seyahati yapan ihracatçılar için zaman kayıplarını ve sıkıntıları beraberinde getiriyor. Zamanı son derece kıymetli olan bizler için bu tür uygulamalar son derece olumsuz bir etken” dedi.
Gençoğlu ayrıca, "İDO'nun yaptığı taban ve tavan bilet fiyatları arasında çok büyük farkların olması, araca ayrı şoföre ayrı bilet istenmesi, cam kenarı ve koridor farklılıkları diğer işletmelere de kötü örnek oluşturuyor. Bunları göz önünde bulundurarak hareket etmek gerekiyor” diye konuştu.
İDO web sayfasının kullanım elverişsizliği nedeniyle internet üzerinden ve telefonla çağrı merkezinden bilet alınamadığı, bu nedenle son anda yüksek ücretler ödeyerek bilet almak zorunda kalındığına dikkati çeken Gençoğlu, Rekabet Kurumu başta olmak üzere yetkililerin bu adaletsizliğe bir an önce çözüm bulması gerektiğini vurguladı.
Mevcut durumu kötüye kullandığı gerekçesiyle, İDO'yu Rekabet Kurumu'na şikayet etmek gerektiğini vurgulayan Koordinatör Başkan Gençoğlu, bu konuda kamuoyunun büyük bir duyarlılık gösterdiğini ve bir bütün halinde hareket edilmesi gerektiğini ifade etti.