UTİB, 2013'TEKİ İYİ BAŞLANGICINA DEVAM EDİYOR

04.03.2013


- ULUDAĞ TEKSTİL İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (UTİB), YÜZDE 4,41 ORANINDA ARTIŞ SAĞLAYARAK ŞUBAT AYINDA 105 MİLYON 535 BİN DOLAR İHRACAT GERÇEKLEŞTİRDİ

- UTİB YÖNETİM KURULU BAŞKANI İBRAHİM BURKAY "HEDEFLEDİĞİMİZ 1,4 MİLYAR DOLARLIK YILSONU HEDEFİMİZE KARARLI VE EMİN ADIMLARLA İLERLİYORUZ”

BURSA- Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,41 artış göstererek 105 milyon 535 bin dolar ihracat gerçekleştirdi.

2012 yılını Türkiye ortalamasının yüzde 10 üzerinde artış ile kapatarak 1 milyar 231 milyon 500 bin dolar ihracata ulaşan, 2013'ün ilk ayında yüzde 23,90 ihracat artışı gerçekleştirerek yıla iyi bir başlangıç yapan UTİB, şubat ayında da ihracatını arttırdı. Yılın ilk 2 ayında, geçen yılın ocak ve şubat ayları toplam ihracatını bu yıl yüzde 13,48 oranında artırarak 214 milyon 603 bin dolar rakamına ulaşan UTİB, 12 aylık ihracatını ise yüzde 9,29 artırarak 1 milyar 235 milyon 721 bin dolar olarak kaydetti.

Birlik olarak 2013 hedeflerini 1,4 milyar dolar olarak belirlediklerini açıklayan Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, "Geçtiğimiz ay yüzde 23,90'lık bir artışla 109 milyon 68 bin dolar ihracat gerçekleştirerek yeni yıla iyi bir başlangıç yaptık. Şubat ayını ise yine yükselen ihracat oranımızla 105 milyon 535 bin dolar ile geride bıraktık. Hedeflediğimiz 1,4 milyar dolarlık yılsonu hedefimize kararlı ve emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

UTİB olarak 2023 yılı için ihracat hedeflerini 4 milyar dolar olarak belirlediklerini belirten Burkay, "Ülke olarak 2023 hedeflerine ulaşmak istiyorsak, dünyada değişen ekonomik dinamiklere göre konumlanmalıyız. AB ekonomilerinde yaşanan daralmadan sonra alternatif pazarlara yönelmemiz bu konumlanmaya önemli bir örnek teşkil ediyor. Ülke olarak özellikle son 5 yılda AB ülkelerine yaptığımız ihracatın payı oldukça geriledi. Alternatif pazarlara yönelerek AB'ye yapılan ihracatımızın azalmasına rağmen, toplamda ihracat payımızı arttırmayı sürdürdük. Sektörün yıllarca en önemli pazarı olan Avrupa Birliği'nde yaşanan sıkıntıların ardından alternatif pazarların önemi daha da iyi kavranmaya başlandı” diye konuştu.

Alternatif pazarlar konusu haricinde Türkiye'nin geçmişten gelen ihracatıyla yola devam edemeyeceği konusuna da değinen Burkay, "Mutlaka üretim sistemlerimizle teknolojiyi entegre eden, teknoloji ihraç eden bir ülke haline gelmek zorundayız” ifadelerini kullandı.