UTİB FARKINI DENIM BY PREMİERE VISION FUARI'NDA GÖSTERDİ
Kumaş sektörünün önde gelen fuarlarından biri olan Denim by Premiere Vision Fuarı 23 - 24 Mayıs 2012 tarihleri arasında Paris'te gerçekleştirildi. Bu yıl onuncusu düzenlenen fuara, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), Türk denim sektörünü dünyaya tanıtmayı ve sektörün imajını geliştirerek, yurt dışında markalaşmasına öncülük etmeyi amaçlayan bir info stant ile katıldı.
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği, onuncusu düzenlenen Denim by Premiere Vision Fuarı'na bu yıl ilk defa "Turkish Blue Sign” konsepti ve markası ile katılarak, Türkiye'nin denim kumaş alanındaki iddiasını ortaya koydu. UTİB için özel olarak hazırlanan 16 m²'lik tanıtım standı ile Türk denim sektörünün mevcut pazarlardaki payının artırılması, hedef ülkelerle olan ihracatının geliştirilmesi amaçlandı.
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Yönetimi'nin de katılım gösterdiği fuarda UTİB standı, Paris Ticaret Müşaviri Cem Topbaş, çok sayıda iş adamı, editör ve tasarımcı tarafından ziyaret edildi. Tamamı profesyonel olan katılımcı ve ziyaretçiler tarafından büyük ilgi gösterilen stantta Türk üretici ve ihracatçı firmaları hakkında bilgiler de verildi.
21 katılımcısıyla Türkiye'nin en fazla katılım sağlayan ülke olduğu fuarda, profesyonel ziyaretçi anlamında yoğun bir talep olurken, UTİB standı ise en çok Türkiye ile iş ilişkilerini geliştirmek isteyen kurum ve kuruluş yöneticileri tarafından ilgi gördü.
Denim by Premiere Vision Fuarı'nın rakiplerin pazarlama stratejileri konusunda araştırma yapmak içinde iyi bir fırsat olduğunu belirten Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, "Türkiye hem denim kumaş sektöründe hem de denim hazır giyim sektöründe dünyadaki en başarılı ülkelerden biri. Denim kumaş ihracatında dünya ikincisi olan Türkiye'nin dünya pazar payı %9, denim hazır giyim ihracatında dünya yedincisi olan ülkemizin pazar payı ise %5'tir. Denimde ve konfeksiyonda 2011'e kıyasla, 2012 çok daha hareketli başladı. Paris'te gerçekleştirilen böylesine büyük bir etkinlik, dünyanın önemli markalarının ve alıcılarının üretimimizi, kalitemizi ve gücümüzü yerinde görmesini sağladı. Yoğun bir taleple karşılaştık. Bunu fuar süresince yapılan iş bağlantılarında da gözlemledik” dedi.
Fuara Türk Damgası
Denim by Premiere Vision Fuarı'nda Türk firmalarının katılımı da dikkat çekti. Türkiye'den 21 markanın boy gösterdiği fuarda, dokuma alanında; Bossa Denim & Sports Wear, Çalık Denim, Dynamo Denim Kumaşçılık Ltd, İndicott, Isko, Kipaş Denim, Marassi Denim Şirikçioğlu Mensucat, Matesa Tekstil, Orta Anadolu Mensucat, Realteks Textile Company
Ltd., aksesuar alanında, Deridesen Etiket, İnci Buttons, Timay & Tempo ve Turteks Tekstil Etiket, giyim alanında ise; Ereks Garment Co., Fashion Point Tekstil Üretim, FG Tekstil, LeFaxx Jeans, Mesura Tekstil, Realkom Tekstil Ürünleri ve Rimaks yer aldı.
Denim by Premiere Vision Fuarı
Paris'te düzenlenen fuar, her sene denim sektöründeki dünya çapında markaları bir araya getirerek, sektördeki üst düzey profesyonelleri ve karar alıcıları buluştururken, tüketici payı zayıf olan Avrupa pazarını canlandırmakta önemli bir rol oynuyor. İki gün boyunca, kurulan stantlarda tanıtımlarını yapan firmalar yeni tedarikçiler ile buluşma fırsatı yakalarken, genç markalar kendilerini pazara tanıtma şansını yakalıyorlar.
Denim by Premiere Vision Fuar'ına bu sene 19 farklı ülkeden 83 firma katıldı. 2,578 ziyaretçi katılımıyla gerçekleşen fuarda, 2011 Mayıs ayına göre %10'luk bir artış görüldü. Yabancı katılımcı oranı bir önceki seneye göre %70'ten %73'e yükselirken, 21 katılımcısıyla en çok katılım sağlayan Türkiye'yi, İtalya 13 katılımcı ile 2. , Fas ve Tunus 8'er katılımcılarıyla 3. sırada takip etti.